Terug

DOUANE B-POST ONTERECHT !

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: bpost

14/12/2023

Op 24 november stuur mijn schoondochter een brief met 8 pagina's A4 formaat dokumenten op naar mij in Hasselt.Ze gebruikt hiervoor EMS service om er zeker van te zijn dat ze bij mij aankomen, binnen de 5 à 6 dagen (aldus vooraf informatie van BPOST nagevraagd). Op het EMS formulier staat duidelijk dat het om DOCUMENTS ONLY gaat, en dat brief met omslag erbij totaal slechts 78 gram weegt, door Post Thailand bevestigd.Toch vindt de douane van BPOST het nodig om de omslag te onderscheppen en mijn een gedetailleerde faktuur te vragen van de INHOUD van de brief, alsook de commerciële waarde van die inhoud. Lezen wie lezen kan : een handelsfaktuur voor 8 documenten A4 papier met wat inkt erop geschreven !!!!!!!!Zonder dat geven ze de zending niet vrij. Telefonisch kontakt levert niets op. Ook niet als ik zeg dat ze de brief mogen opmaken en de inhoud lezen als ze ten minste Thais kunnen lezen ?! Neen, ze willen een faktuur, absoluut. Ten einde raad maak ik dan maar een verklaring in het nederlands, op 1 december 2023 waarin ik schrijf dat het om puur dokumenten gaat die DRINGEND nodig zijn ter ondertekening in België en binnen 14 dagen retour moeten naar Thailand voor een officiële instantie aldaar. Op 4 december wordt die verklaring gevalideerd als zijnde faktuur ontvangen. Op 7-12-2023 verschijnt online tracking geen kosten en invoerprocedure afgerond'. Navraag bij de post vandaag dixit : de zending ligt nog steeds bij de douane, maar daar is het zo druk dat het nog wel 2 weken kan duren voordat die EMS zending in het normale postcircuit terecht komt.Vooreerst : het is geen normale postzending, het is een dringend internationale E.M.S. dokument zending. Die moet met prioriteit behandeld worden (is ook fors voor betaald in Thailand, ca. 45 euro !).Verder merkte de dame nog op ik begrijp meneer dat uw zeer gefrusteerd bent, maar ik kan er verder ook niets aan doen, wij zijn volledig afhankelijk van de goodwill van de douane. Hoe dan ook, ik kan de dokumenten niet meer tijdig in Thailand retour krijgen, waardoor mijn schoondochter een belangrijke zaak verliest. Geweldige B-Post douanedienst in België, supervriendelijk en supersnel vooral. EMS : never again !

Berichten (2)

bpost

Naar: D. V.

14/12/2023

REF 1-52194421725Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. Indien u vragen heeft over de status van uw zending, kunt u ons telefonisch bereiken op het nummer 02 278 51 26.In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Loa¯c A.bpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-NZAH09K]

D. V.

Naar: bpost

14/12/2023

REF 1-52194421725Dit heeft niets met uw algemene voorwaarden en procedures te maken.Ik eis gewoon dat mijn EMS zending dokumenten, die sinds 7/12/23 op "invoerprocedure afgerond" staat en dus sinds 8-12-23 "aan de bezorgdienst ter beschikking werd gesteld", zoals letterlijk te lezen in de track & trace op uw website, binnen een termijn van max. 2 dagen wordt geleverd. Indien uw brievenpost prior de volgende dag levert, dan kan een EMS zending die sinds 8-12-23 op status "aan de bezorgdienst ter beschikking gesteld" staat, ook binnen de 24 uur worden geleverd. Uiteindelijk werd er 45 euro voor neergeteld door de afzender.Uw antwoord slaat ook NERGENS op. Maar ik had ook niet anders verwacht van uw klantendienst, die mij telefonisch ook geen stap verder hielp, laat staat probeerde mij uit de nood te helpen. Ik geef dit dossier aan de advokaat door.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform