Terug

Doorlopende betaling abonnement en compensatieregeling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. L.

Naar: NRG Fitness

12/06/2021

Beste,NRG Fitness heeft de maandelijkse betalingen voor de jaarabonnementen via domiciliëring laten doorlopen tijdens de verplichte sluiting n.a.v. de coronacrisis. Zo zijn de leden die hun domicilie-opdracht bij de bank niet hebben gepauzeerd of stopgezet, blijven betalen voor de maanden november t.e.m. mei, terwijl de clubs niet open waren. Het compensatiesysteem dat nu bedacht is, is een vouchersysteem dat kan ingezet worden na de initiële minimale abonnementsperiode van 12 maanden.Deze vouchers zijn onderworpen aan een beperking van maximum 4 opeenvolgende vouchers van 2 weken, met een betalingsverplichting voor de volgende maand. Dit betekent dat men 2 maanden gratis mag fitnessen, enkel en alleen als men de daaropvolgende maand het volledige maandelijks abonnementsbedrag betaalt. Ten eerste was het laten doorlopen van de domiciliëringsbetalingen tijdens de periode van verplichte sluiting gewoonweg illegaal. Tot op heden is aan de leden geen mogelijkheid geboden om deze bedragen terugbetaald te krijgen.Ten tweede zijn er ernstige bedenkingen bij de koppeling van de door NRG Fitness verschuldigde compensatie aan de voorwaarde van vereiste betaling. Dergelijke compensatie moet onvoorwaardelijk zijn, en de koppeling van verschuldigde compensatie aan een betalingsverplichting is compleet onwettig.Op mijn vorige mail naar NRG Fitness kwam geen reactie, en in de club zelf wordt men door het (bar)personeel bij gebreke aan een manager aangeraden terug te komen op een dag dat deze wel aanwezig is, zonder hierbij te kunnen vertellen wanneer die ook daadwerkelijk aanwezig zal zijn.Ik verzoek u vriendelijk doch dringend de compensatieregeling aan te passen in lijn met de wettelijke bepalingen, niet op zijn minst in het licht van de recente ingebrekestelling en veroordeling van Basic Fit en andere fitnessketens voor dezelfde onwettige praktijken.Met vriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform