Terug

Doorboren van de roofing bij het plaatsen van de leidingen van de DAIKIN RXMSOR

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Aria Comfort

26/03/2024

Beste, Hierbij bevestig ik mijn e-mail van gisteren waarbij ik ARIA COMFORT in gebreke stel omdat jullie, bij de installatie van een DAIKIN RXM5OR lucht lucht warmtepomp op 01/06/2021, gaten hebben geboord door de roofing (en dan nog helemaal onderaan de bodem van het terras) om de leidingen naar de buitenunit te brengen mogelijk gevolg is de waterschade bij onze onderbuur. Zelfs als de waterschade niet veroorzaakt werd door deze doorboring van de roofing, blijft het een potentieel gevaar voor de toekomst. Hierbij verwijs ik nogmaals naar het rapport van de expert VDS van 21/11/2023 met de tekst: Verdere waren er dan nog de infiltraties in de badkamer bij 0303 die in deze zone gelokaliseerd werden. Hier merkte ik meteen een wat foutieve doorvoer van een airco toestel en diens leidingen die wel vrij laag tegen de vlakke delen van dit plat dak werden doorgevoerd , maar vooral niet correct afgedicht met loskomende silicone !

Berichten (5)

Aria Comfort

Naar: L. D.

26/03/2024

BesteIk heb deze mail doorgestuurd naar mijn verzekering en dit is in behandeling bij KBC Verzekeringen.Gelieve evenwel te noteren dat de info hierbij gegeven partieel is en niet de volledige situatie weergeeft. Ik heb de zaak overgenomen vorig jaar. Er is duidelijk vermeld in het verslag van de expert dat Er andere oorzaken zijn zoals een oorzaak bij de dorpels, scheur in de roofing,.Daarnaast is er door mijn projectleider duidelijk vermeld dat dit in onderlinge overeenstemming was en in de periode van de garantie (2 jaar) hebben we nooit dergelijke klachten ontvangen.De Heer D'Hoine vraag mij een factuur te betalen zonder dat hij me eerst de mogelijkheid heeft gegeven om de herstellingen uit te voeren, evenmin zijn er verschillende offertes opgemaakt om een evaluatie te maken van de kosten wat een correcte procedure zou zijn om deze zaak te behandelenMaar zoals gezegd dit is doorgegeven aan de verzekeringen en ik laat hen hier een vakkundig oordeel overgeven, dit vraagt zijn tijd en is in behandeling evenwel wilde Mr D'hoine direct met mijn verzekering in contact treden wat mij niet correct lijkt en dit heb ik dan ook geweigerd.Mvg

L. D.

Naar: Aria Comfort

30/03/2024

Beste,Toch even alles chronologisch op een rijtje zetten:- offerte van ARIA COMFORT voor plaatsen van een DAIKIN 27/04/2021 - installatie van de Daikin op 31/05/2021- factuur van ARIA COMFORT 01/06/2021- op een BAV van MITHRAS (gebouw van ons appartement in Nieuwpoort) op 22/10/2022 werd besloten dat de buitenunit van de DAIKIN verplaatst moest worden van ons terras naar het plat dak boven ons appartement. Ik heb toen gevraagd aan ARIA COMFORT, de heer Luc Koslowski, om een offerte te maken maar die zei me dat hij gestopt was bij ARIA COMFORT). - op 08/02/2023 werd de buitenunit van DAIKIN door de firma CLIMATRONICS verplaatst van onze terras naar het plat dak. Op vraag van de syndicus werd silicone aangebracht ipv het schuim.- op 8/12/2023 krijgen we een verslag van VDS Detectie (opdracht was gegeven door onze syndicus) waarin staat vermeld dat onze onderbuur (appartement 0303) op 3 plaatsen last heeft van waterinfiltraties op 3 plaatsen, waaronder juist onder de plaats waar de leidingen van de DAIKIN door de roofing van de buitenmuur komen. - op 23/12/2023 was ik ter plaatse en ik zag niet direct in wat het probleem kon zijn. Ik was mij toen nog niet bewust dat de leidingen van de DAIKIN niet door de roofing hadden mogen komen.- op de AV van MITHRAS op 10/02/2024 werd aangedrongen dat deze doorboring van de roofing een fout was en dat dit dringend diende verholpen te worden.- op 10/02/2024 heb ik het verslag van VDS Detectie doorgestuurd naar CLIMATRONICS. Op hun vraag heb ik bijkomende foto's opgestuurd. Telefonisch bevestigden ze mij dat leidingen door roofing waterinfiltraties kunnen veroorzaken. - op 19/02/20 heb ik een mail gestuurd naar ARIA COMFORT met de vraag om de verzekering van ARIA COMFORT aan te spreken ivm de herstellingswerken.- Het e-mailadres van ARIA COMFORT (info@ariacomfort.com) bleek niet meer te bestaan. Een telefoongesprek met Luc Koslowski, de vorige zaakvoerder van ARIA COMFORT, leerde mij dat de heer Bryan Preem de zaakvoerder was. Ik ben op zoek gegaan naar de gegevens van de heer Bryan Preem.- ik vond geen bruikbare gegevens van de heer Preem. Als goede huisvader (om verdere schade te voorkomen) heb ik toen met CLIMATRONIC overeengekomen dat de werken zouden uitgevoerd worden 08/03/2024.- na lang zoeken heb ik op 27/02/20224 eindelijk de heer Bryan Preem kunnen bereiken op nummer 0465 40 21 81. Na mijn uitleg kreeg ik een e-mailadres bryan@preemtech.com dezelfde dag heb ik alle info doorgestuurd naar de heer Preem met de mededeling dat op 08/03/2024 de werken gingen uitgevoerd worden door de firma CLIMATRONIC en dat ik nog een dakwerker moest vinden om de roofing na de werken terug dicht te branden. Laatste zin: "GRAAG DUS ASAP FEEDBACK VAN UW VERZEKERING OM DE KOSTEN TE KUNNEN DOORREKENEN".- op 27/02/2024 kreeg ik het antwoord dat alles was doorgestuurd naar de verzekering. Op geen enkel moment heb ik de vraag gekregen van de heer Preem om de werken zelf te kunnen uitvoeren.- verscheidene herinneringsmails naar de heer Preem 28/02/2024, 04/03/2024, 07/03/2024 met de vraag of er al nieuws was van de verzekering omdat de werken op 08/03/2024 gingen gebeuren weerom nooit enig voorstel van de heer Preem om de werken zelf te mogen uitvoeren.- op 04/03/2024 schrift de heer Preem dat hij gesproken heeft met de Pieter Goes, die de installatie uitvoerde, en dat de installatie in onderling overleg gebeurde en dat alles goed afgedicht was. - op 07/03/2024 heb ik TEST AANKOOP gecontacteerd en het probleem uitgelegd hierop werden de volgende refertes aan mijn klacht bij TEST AANKOOP gegeven: Dossier 09463079.- op 07/03/2024 heb ik per e-mail ARIA COMFORT in gebreke gesteld en gevraagd op welk adres ik de aangetekende ingebrekestelling mocht doorsturen (is dit ARIA COMFORT Zuidstraat 37 9600 Ronse ?).- op 07/03/2024 kreeg ik antwoord dat de heer Preem op weg was naar het buitenland, dat hij ARIA COMFORT heeft overgenomen en dat de tweejarige garantie afgelopen is. Het dossier werd overgemaakt aan KBC verzekeringen en hen hun opinie gevraagd. U kan uw ingebrekestelling opsturen.- De aangetekende ingebrekestelling van 08/03/2024 werd gericht aan ARIA COMFORT t.a.v. de heer Bryan Preem Zuidstraat 37 9600 Ronse: de aangetekende brief is ongeopend teruggekeerd.- op 15/03/2024 kreeg ik bericht van de heer Preem dat de KBC met het dossier bezig is. Sindsdien geen enkel nieuws.

L. D.

Naar: Aria Comfort

10/04/2024

Geachte heer Preem,Zoals reeds aangekondigd dienden volgende werken uitgevoerd te worden:- verwijderen van de DAIKIN leidingen die door de roofing waren aangebracht- plaatsen van een pompje om de lucht naar buiten (nu hoger gelegen) te stuwen- boren van een nieuwe opening boven de roofing en de DAIKIN leidingen hierdoor leiden- eerste gat in de roofing dichten en dichtbranden met een nieuw stuk roofing.Aangezien de dakwerker niet op dezelfde dag kon langs komen als CLIMATRONIC heeft deze laatste uit veiligheidsoverwegingen een voorlopig stuk roofing aangebracht op het oude gat nadien heeft Kena dakwerken het stuk roofing vervangen door een nieuw te branden.In bijlage:-Factuur CLIMATRONIC 994,64€- Factuur van DEKA dakwerken 233,20€- foto's van oude en nieuwe aansluitingen, binnen en buiten.Nogmaals herhalen dat ik herhaalde keren heb gezegd tegen de heer Preem dat deze werken dringend dienden uitgevoerd te worden (zie verslag expert). Van Aria Comfort werd op geen enkel moment aangegeven dat ze de werken zelf wilden uitvoeren, terwijl ze wel op de hoogte waren wanneer deze werken waren gepland. De totale som van 1.227,84€ mag overgeschreven worden op mijn bankrekening:BE 06 0016 5313 4422HoogachtendLuc D'HoineHeiveld 39 Bus 02011745 Opwijk

L. D.

Naar: Aria Comfort

22/04/2024

Geachte heer Preem,op 10/04/2024 heb ik een copy van de facturen opgestuurd voor een totaal van 1.227,84€ met het verzoek deze som te betalen op mijn bankrekening. We zijn nu bijna 2 weken verder. Gaat uw verzekering tot betaling overgaan?MvgLuc D'Hoine

Aria Comfort

Naar: L. D.

22/04/2024

BesteDit is in handen van KBC verzekeringen, ik heb hen ook een reminder gestuurd deze keer met Mr Dhoine in ccMvgBryan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform