Terug

door technische fout bij telenet, verhoogd gebruik en torenhoge factuur.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Telenet

17/12/2023

Ik ben al meer dan zes jaar trouwe klant bij telenet, en tot voor kort was ik ook zeer tevreden over jullie service. Ik had zowel internet (wifi), televisie, vaste lijn en een mobiel abonnement bij jullie.Bij mijn mobiel internet had ik gedurende jaren een beperkt inbegrepen volume, wat voor mij in principe voldoende was, soms zat ik iets boven mijn mobiele verbruik wat steeds netjes werd aangekondigd per sms, ook wanneer ik 50 euro boven mijn verbruik had gespendeerd werd ik hier netjes van op de hoogte gebracht.Een tijd geleden besloot ik over te schakelen op een pakket met onbeperkt mobiel volume, in combinatie met wifi en vaste lijn. Tot ik door een gewijzigde gezinssituatie geen nood meer had aan wifi en een vaste lijn, deze heb ik dan ook opgezegd. Aangezien onbeperkt mobiel internet echter niet mogelijk is zonder een duur pakket met wifi en vaste lijn heb ik geopteerd voor een pakket waarin ik iedere maand 13 gigabyte kan verbruiken.Sinds deze laatste wijziging is er echter één en ander mis gegaan, door een naar ik vermoed technisch probleem bij telenet. De sms die ik steeds ontving om aan te geven dat mijn inbegrepen volume opgebruikt is, als ook de sms om aan te geven dat ik 50 euro boven mijn verbruik zit werden niet meer verstuurd.Het gevolg hiervan is, vertrouwende op de goede service van telenet, dat ik zonder het te beseffen mobiel internet verbruikte terwijl mijn inbegrepen volume eigenlijk al verstreken. Ook wanneer ik 50 euro teveel had gespendeerd bleef een waarschuwende sms uit.Uiteindelijk kreeg ik op 4/12/2023 een sms met daarin de mededeling dat mijn mobiele dat geblokkeerd zijn en dat ik indien ik hier verder gebruik van wens te maken 300 euro moest overmaken op een rekeningnummer. In tijden van online fraude was en ben ik niet geneigd om op basis van een sms zo’n bedrag over te maken. Zeker niet gezien het hoge bedrag voor mobiel internet en ook aangezien ik de waarschuwende sms’en die verstuurd dienden te worden niet heb ontvangen.Ter controle heb ik dezelfde dag nog via whatsapp de klantendienst van telenet gecontacteerd, aangezien de definitieve afrekening op dat moment nog niet gekend was konden ze mij niet veel verder helpen buiten de bevestiging dat het inderdaad raar is dat ik de bewuste waarschuwende sms’en niet heb ontvangen, dat ze effectief niet verstuurd zijn en dat mijn gsm’s nummer weldegelijk is ingesteld om deze sms’en te ontvangen.Wanneer uiteindelijk op 7/12 op de site van telenet de aanrekening, (het te betalen bedrag zonder details), zichtbaar was bleek dit om een totale soms van 599 euro te gaan. Ik heb hier op 11/12/23 telefonisch contact over opgenomen met de klantendienst, hier kreeg ik te horen dat ik, hoewel ik door een technische fout van telenet de sms'en niet heb ontvangen en ik daardoor (niemand gaat bewust voor 600 euro meer verbruiken aan mobiel internet) meer dan gepland verbruikt heb, ik het totaalbedrag toch zal moeten betalen, maar dat ze een dossier zouden aanmaken. Het gesprek eindigde met de woorden “alles komt in orde” en dat ik hier verder nog iets van zal horen.Uiteindelijk zijn we nu 17/12/23, heb ik buiten een mail waarin staat dat het totaalbedrag van 599,02 euro via domiciliering van mijn rekening zal worden gehaald, hier niets meer over gehoord. Daarnaast is tot op heden mijn mobiel internet nog steeds geblokkeerd, hoewel er sinds 7/12 al een nieuwe verbruiksmaand is gestart.Ik wens dan ook dat het onterecht teveel aangerekende bedrag wordt kwijtgescholden/terugbetaald.

Berichten (1)

Telenet

Naar: S. C.

18/12/2023

Beste meneer CuypersWij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Vriendelijke groetDaisy LeusKlantendienst TelenetConfidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform