Terug

Door het geven van verkeerde aanwijzingen grote reparatie nodig.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: BMW

22/11/2018

Ik zou u graag willen informeren en u om uw hulp vragen bij het begrijpen van en hoe u de volgende situatie kunt opvolgen.Ik heb een BMW 116i Hatch en wat me de laatste weken is overkomen is nogal vreemd en rampzalig.Begin oktober, toen ik in Nederland bij mijn moeder was, kreeg ik plotseling een oranje licht op mijn dashboard. Ik stopte de auto en haalde het onderhoudsboekje van BMW tevoorschijn en zocht op wat de betekenis zou kunnen zijn.Het vertelde me dat het een foutcode was voor een probleem dat moest worden opgelost en gecontroleerd in de BMW-garage, maar het legde me uit dat het me niet belette verder te rijden.Omdat ik iemand ben die heel voorzichtig met mijn auto omgaat en er echt goed voor zorgt (ik had in mei van dit jaar een groot onderhoud / service laten doen met wat nieuwe stukken die me 2.800 € kosten), wilde ik toch volledig zeker zijn en belde de BMW-dealer / garage op Schoten bij Antwerpen, want daar woon ik en vroeg ik wat het oranje licht kon betekenen. Ze beantwoordden me met in principe hetzelfde antwoord als in de handleiding! Ik zou door kunnen rijden maar zou naar de garage moeten komen om de foutcode te controleren!Toen ik een paar dagen later thuiskwam, reed ik naar de BMW-dealer / garage en vertelde hen opnieuw wat er gebeurde. Ze zeiden dat ze de fout zouden voorlezen en zien wat het probleem was.Ik heb ze 40 € betaald en ze hebben de fout gelezen. De conclusie was en ze vertelden me dat het een sonde was aan de achterkant van de uitlaat die de informatie aan de computer geeft hoeveel lucht / brandstofmengsel aan de motor moet worden gegeven. Ze zeiden dat het niet gevaarlijk was en het enige dat zou gebeuren, is dat de auto iets meer zou verbruiken dan normaal!We maakten een afspraak voor 9 november (3 weken later omdat ze daarvoor geen tijd hadden) en de nieuwe sonde zou besteld worden.En het belangrijkste! Ze zeiden dat ik zonder problemen door kon gaan met rijden!Ik reed een paar dagen later terug naar Nederland omdat mijn moeder erg ziek was en ik bleef daar ongeveer 2 weken. Toen ik thuiskwam reageerde mijn auto soms niet helemaal normaal, vooral niet toen de motor koud was, maar omdat de BMW-dealer me vertelde dat het niets ernstigs was en dat ik kon blijven rijden, reed ik verder met het oranje licht.In de ochtend van 3 november startte ik mijn auto en kwam er witte rook uit de uitlaat die de garage vulde en het was moeilijk om de motor aan te zetten!Niettemin kwam ALLEEN het oranje licht weer aan, verder niets!Omdat ALLEEN het ORANJE-lampje weer ging branden, reed ik meteen naar de BMW-dealer en legde ze alles uit. Ik liet mijn auto daar achter omdat ik bang was om hem verder te rijden.Een paar dagen later belde het hoofd van de monteurs mij op en vertelde me dat de motor volledig was oververhit en dat dit me veel geld zou kosten!5 dagen later kreeg ik de eerste offerte voor de reparatie van mijn motor voor het ongelofelijke bedrag van 6.650 €!U kunt je mijn reactie voorstellen!Nu mijn vragen aan U:Hoe is het mogelijk dat de fout bij de BMW-dealer die ze lazen ons vertelde dat het ALLEEN een probleem van een sonde was? En daarna vertelden ze me dat ik kon blijven rijden, hoe kon dit gebeuren ??Heeft de motor vanwege het probleem met de sonde geresulteerd in het veroorzaken van een ander probleem in de motor? In dit geval hadden de monteurs moeten weten dat dit kon / zou resulteren in een ander probleem en hadden me moeten vertellen NIET meer te rijden!Ik heb een groot onderhoud / service gedaan in mei van dit jaar en ik heb sindsdien slechts ongeveer 4800 km gedaan (mijn auto heeft nu slechts ongeveer 83.000 km), dus als er een probleem was, zouden de BMW-monteurs dit gevonden moeten hebben en op dat moment gerepareerd moeten hebben!Hoe is het mogelijk dat mijn auto ALLEEN een ORANJE licht geeft wanneer het duidelijk een ernstige motorstoring was en ik NIET verder had moeten rijden! Het had een ROOD licht moeten zijn en dan zou ik onmiddellijk gestopt zijn en mijn verzekering gebruiken die mijn auto had getrokken en naar de BMW-garage had gebracht!Ik heb alleen gedaan wat de BMW-mechanica en foutmelding me hebben verteld!Voor zover ik zou begrijpen is dit een grote fout in het error-systeem en de error-procedure van mijn BMW, bent u het daar niet mee eens?Daarom hoop ik echt dat U me in dit geval kunt helpen en verantwoordelijkheid of ten minste een deel van de verantwoordelijkheid kunt nemen. U kunt u voorstellen dat dit geen goede publiciteit is voor zo'n goed bedrijf als BMW.BMW Antwerp Schoten heeft me 10% (ongeveer 315 €) aangeboden op de onderdelen omdat ze het gevoel moeten hebben dat ze ook een beetje verantwoordelijk zijn. Maar natuurlijk op een rekening van meer dan 6000 € helpt de 315 € niet veel.Kunt u er alstublieft voor zorgen dat deze brief naar de persoon / personen gaat die mij in deze situatie kunnen helpen?In de hoop op een positief antwoord op mijn verzoek om hulp wacht ik op,Vriendelijke groeten,Stefano ZanardiLange Koepoortstraat 242000 - Antwerpen - Belgiëe-mail: Stefano-zanardi@hotmail.comIn bijlage:Pro-forma factuur van BMW SchotenBMW 116I HatchNummerplaat: 1-ACZ742


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform