Beste, Wij zijn eind oktober/ begin november 2021 met Corendon op reis gegaan naar een all-in resort in Egypte: AMC Royal Hotel. Daar hebben wij vier van onze acht dagen ziek op de kamer gelegen door besmetting met het Rotavirus.We hebben nog geluk gehad dat we niet naar het ziekenhuis zijn moeten gaan zoals bijna 50 anderen gasten van het hotel.zie: https://www.telegraaf.nl/nieuws/944942661/massale-voedselvergiftiging-in-egypte-47-toeristen-in-ziekenhuis-drie-medewerkers-opgepakt Het resort is uiteindelijk ook gesloten op zaterdag. Er zijn 3 mensen van het hotel opgepakt. Sinds zaterdagochtend stond er 24/7 politie voor de deur. Wij zijn uiteindelijk zondagavond door de plaatselijke reisbegeleiding opgehaald en naar een nieuw hotel gebracht. Ondanks dat, heeft het voor ons niet meer mogen baten. Onze safari, op maandag 01.11 hebben we zelfs moeten annuleren, doordat wij niet verder dan vijf meter van onze WC verwijderd konden zijn. Ook terug thuis hebben we hier nog zeker een week last van gehad.Ik heb dit reeds gecommuniceerd naar Corendon en hier een klacht voor ingediend. Toen kreeg ik als antwoord dat er niet bewezen kon worden dat we het hebben opgelopen in het hotel. Ik vind dit zo'n slap excuus en wel om verschillende redenen 1. We zijn niet de enigen, het halve hotel lag op een gegeven moment ziek op de kamer. Bel het hotel en vraag het na. Of kijk naar dit bericht van de Russische ambassade (er waren heel erg veel Russen en we waren met slechts 2 koppels via Corendon): https://scooptrade.com/the-russian-embassy-in-egypt-told-about-the-state-of-the-poisoned-russians/ 2. Het is een all-inclusive formule, je gaat nergens anders iets eten of drinken. Wij alleszins zeker niet. 3. Corendon kan ook niet bewijzen dat het NIET van het hotel komt. Wij hebben 1188 euro betaald voor een reis waarvan wij de helft doodziek zijn geweest. Ik wil niet te veel in detail treden, maar onze ontlasting was op het einde fluogeel water. Iemand moest ons eten en water komen brengen naar de kamer, want wij konden het bed niet uit. Na meer dan 8 weken te wachten (zie: klachtnummer: 4486705 ) kregen we eindelijk antwoord. De oplossing die ons toen is aangebracht is, hou je vast, een tegoedbon van €100. Natuurlijk te besteden bij het boeken van een nieuwe reis. Ik ben ten huwelijk gevraagd op die reis, gelukkig in de eerste vier dagen. En wat een mooie, romantische reis had moeten worden is uitgedraaid in een nachtmerrie. Enig om je verloving zo te starten, met een beurtrol voor de wc. Het schept in ieder geval wel écht een band..... Ik wens zo'n reis niemand toe. Het was verschrikkelijk.