Terug

dominciliëringsopdracht Basic Fit met minderjarige

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: Basic-Fit

12/03/2022

Beste, mijn dochter van 17 heeft een proefabonnement van een maand (dat volgens hen vlot afgesloten kon worden) genomen bij Basic Fit op 17 augustus. Ze had het op 21 september opgezegd. Ze hebben desondanks via domiciliëring geld van haar rekening gehaald tot 9 november, en dus eigenhandig plots een contract van twee maanden eraan toegevoegd. Elke maand stuurde mijn dochter via mail dat haar abonnement reeds afgesloten was. Toen hebben wij als ouders de opdracht geblokkeerd via de bank. Nu krijgt ze aanmaningen via het incassobedrijf la-on van bijna 74 euro. Ik heb met Basic-Fit gemaild en geen antwoord gekregen. Ook heb ik meermaals met het incassobureau contact gehad en hen gewezen op het onwettige karakter van het afsluiten van domicilieopdrachten met minderjarigen. Ze boden aan dat we slechts de helft moesten betalen. Ik bleef echter herhalen dat dat niet kon (ik dacht nl. eerst dat het om fraude ging ze klonken heel onbetrouwbaar aan de telefoon). Daarop kreeg ze opnieuw een aanmaning (bijna altijd via sms). Ik belde ze opnieuw op en ze beloofden me de zaak met hun cliënt (Basic Fit) op te nemen. Desondanks kregen we gisteren opnieuw een aanmaning.Mijn dochter heeft noot een ID-kaart moeten laten zien, heeft nooit ergens een fysieke handtekening onder gezet.

Berichten (2)

Basic-Fit

Naar: A. L.

12/03/2022

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 08796553 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België

Basic-Fit

Naar: A. L.

18/03/2022

Hi Anne,Bedankt dat je contact opneemt met onze klantenservice.Wij hebben, aangezien niet alle lidgelden zijn betaald, jouw lidmaatschap overgedragen aan advocatenbureau Law Online (Laon) Advocatenbureau. Vriendelijk verzoeken wij contact met hen op te nemen.Als je dochter geen toestemming had van jou als ouder, dan kan je dit aangeven middels een bezwaar aan het incasso bureau.Het lidmaatschap op naam van Noor Geens met lidnummer A38001208 en pasnummer 102825222 is als gevolg hiervan opgezegd.Op grond van je lidmaatschapsovereenkomst en de Algemene Voorwaarden is de einddatum van je lidmaatschap: 9-11-2021.Het is niet nodig om je Basic-Fit pas retour te sturen of in te leveren op de club. Na de einddatum van je lidmaatschap wordt de pas automatisch geblokkeerd.Als je in de toekomst weer wilt gaan sporten, ben je, wanneer de openstaande lidgelden zijn voldaan, uiteraard van harte welkom bij Basic-Fit!Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.Met sportieve groet,CordellCustomer SupportBasic-Fitref:_00D24fJbb._5005IPUpgb:refT2410.1


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform