Terug

domicilieringsopdracht zonder toestemming

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. G.

Naar: ELEGANT

15/12/2022

Beste,Mijn jaarcontract voor groepsaankoop gas en elektriciteit werd beeindigd eind augustus 2022 bij ELEGANT. Mijn voorschotten werden niet automatisch aangepast door elegant in september, ik zoek contact om dit te melden maar krijg geen gehoor.Indien er wordt gemaild door Elegant is het antwoord telkens naast de kwestie.Eind september 2022 verhuis ik, 14/09/2022 wordt er een energieovernamedocument ondertekend en iets later doorgestuurd. De afrekening op mijn oud adres, een huis met drie slaapkamers, is in mijn voordeel 42,25€ krijg ik teug voor stroom en in mijn nadeel voor gas nl. 87,74€ te betalen.Dan loopt het mis na de verhuis:Elegant stuurt me voor de eerste maand in een nieuwbouwappartement een voorschotfactuur van 916,77€!Dit klopt totaal niet, men verklaart niet waarom dit zo hoog is.Er wordt niet of foutief geantwoord op mijn vragen, ik bel en krijg amper gehoor, ze beloven me terug te bellen, ze bellen niet terug. Vervolgens, terwijl de domiciliering werd geblokkeerd door mezelf, gaat dit bedrag toch nog van mijn rekening? ??Ik roep deze opdracht terug. Ik neem opnieuw contact op en vraag enkel een eindafrekening te doen voor het nieuwe adres aangezien hun voorschot niet klopt en ik inmiddels, aangezien ik geen gehoor krijg, ben overgestapt naar een andere leverancier. De opzeg is een maand en ze gaan de slotfactuur opmaken. Vervolgens krijg ik een mail waarin staat dat er een procedure opstart indien ik niet betaal. Uiteindelijk nogmaals gebeld. Niet geholpen: gewoon betalen gaat het snelst, volgens Elegant en ze betalen wel terug. Terwijl ik nu al bijna twee maanden bij een andere leverancier ben, ontvang ik nog steeds geen eindafrekening voor mijn nieuwe adres, meer nog. Vandaag gaat er opnieuw 915,06€ van mijn rekening af? Deze keer van een andere rekening, terwijl ik zelfs nooit een domiciliering heb getekend voor deze rekening??? Hoe kan dit? Ze laten me in mail vandaag nog weten dat dit om een eindafrekening gaat van het vorige adres??? En ja ze gaan wat premies terugbetalen.Waar kan ik nog terecht voor hulp, ik vind dit nl diefstal en ben hierdoor erg verontwaardigd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform