Terug

Domiciliering zonder toesteming en verdoken abonnement.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: bol.com

13/05/2020

Hier volgt mijn verhaal.Op 8 April 2019 heb ik vanaf mijn persoonlijke rekening(ARGENTA) noem (zeg maar rekening A) betaald voor 1 jaar select. In oktober 2019 heb ik via de gemeenschappelijke rekening(ARGENTA) met mijn partner (Zeg maar rekening B) betaald voor een bestelling.Daarna heb ik terug bestellingen met rekening A betaald. De laatste was op 6 April.Op 8 April 2020 is er ineens een poging tot geldafhaling (9.99€) via domiciliëring vanop rekening B met de vermelding abonnement select. Deze domiciliëring is onmiddellijk door mij geannuleerd.Want ik heb nooit toestemming geven tot een domiciliëring. Noch was er bij de eerste betaling sprake van een abonnement.De eerste betaling is trouwens via rekening A gebeurd. En ineens is er zonder mijn toestemming een domiciliëring op rekening B. Na deze annulatie heb ik contact opgenomen met bol.com. Waarbij ik onmiddellijk het antwoord kreeg “ Oh wat naar. Dit zou niet mogen gebeuren.”. Uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat ik dit niet moest betalen.Alles leek me dus in orde tot ik op 21 april een betalingsherinnering kreeg. Ik werd aangemaand om die 9.99 € te betalen. Indien ik niet betaalde zouden er extra kosten aangerekend worden.Ik neem terug contact op met bol.com. En ik kreeg weer een meeleven antwoord. “ Oh wat vervelend is dat.”. Blijkbaar was dit abonnement nog steeds actief. En heeft men dit stopgezet. En me gezegd dat de factuur te te vervallen komt. Ik mocht zelfs gratis tot 22 mei van deze dienst blijven gebruik maken. Ik heb deze bevestiging via e-mail ontvangen.Alles leek me dus in toch in orde tot ik op 7 Mei terug een betalingsherinnering krijg. Hier rekent men dan nog eens 3€ herinneringskosten bij. Omdat dit blijft aanslepen heb ik een mail gestuurd. Waarin ik vroeg dat men hiermee zou stoppen. En als antwoord kreeg ik “Vervelend dat u betalingsherinneringen krijgt, maar ik kan die niet stopzetten.Dit gebeurd automatisch door de betaalcomputer.”Dit slaat werkelijk alles.Ik heb terug contact opgenomen. En de volgende vraag gesteld.Die factuur is dus niet komen te vervallen. Ik geloof niets meer van wat men me bij bol.com zegt. Men start een domiciliëring zonder toestemming. En stuurt valse betalingsherinneringen. Waar moet ik me nog aan verwachten. Een deurwaarder?De persoon die antwoorde kon me niet veel zeggen en beloofde me dat men binnen 2 dagen ging antwoorden.Ik heb dit antwoord binnen de twee dagen ontvangen. En men laat me geen andere keuze dan te betalen. Boetes inclusief.Ik weet niet meer wat ik hiermee moet aanvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform