Mijn minderjarige dochter van 17 jaar ging naar een basic fit centrum met de vraag een duur van 2 maand sporten bij basic fit voor graag vriend kado te geven. Maar ze zei dat ze een lidmaatschap betaald had van 48,99 euro op 20/07/2022 en is van de rekening gegaan. Achteraf wordt via domiciliëring een bedrag van 28,99 van haar rekening gehaald op 12 augustus. Wij weigeren dat via de app van de bank. Ik heb ook het domiciliëringsmandaat direct stopgezet, (waar ze dus absoluut geen recht toe hadden). Nu krijgt haar vriend een aanmaning in de mailbox van dat bedrag en nog eens 28,99 extra (omdat wij die uiteraard weigerden heeft hij die ontvangen). Ik heb met de bank contact opgenomen en een attest doorgestuurd naar basic-fit-betalingen waarop vermeld staat dat de titularis van de rekening waarvan ze geld afhaalden minderjarig is en wij als ouder geen toestemming hebben gegeven en zeker niet gaan geven. Maar wat ik niet snap is dat basic fit niet bereikbaar is telefonisch en ze niet reageren op de mail. Voor een organisatie die met jongeren werkt snap ik niet dat zo'n praktijken gehanteerd worden.Dat kan toch niet dat jongeren er zo opgelegd worden? Wij hebben als ouder geen toestemming gegeven voor de domiciliëring en dus voor het abonnement ook niet. We wensen graag die 48, 99 terug en dat het stopt met die herinneringsfacturen, dat dit recht gezet wordt.Mvg