Terug

Dolce Gusto met gebreken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: KRUPS

01/06/2018

Een paar maand terug stuurde ik reeds een mail over ons 2e dolce gusto apparaat in 3 jaar tijd (het vorige was stuk na 2,5 jaar). Het probleem is steevast hetzelfde: er komt geen koffie meer uit het apparaat. Er werd me toen aangeraden het pinnetje met azijn te gebruiken, dat men standaard meelevert met het toestel omdat men heel goed op de hoogte is van het bestaan van het probleem. In tussentijd (nu het toestel 8 maand is), hebben wij dit reeds een 10-tal keer moeten doen. Dit is niet alleen heel vervelend maar ook nog eens hoogst abnormaal voor een nieuw toestel dat blijkbaar niet aan de nodige kwaliteitseisen voldoet.S'ochtends als men moet gaan werken en een koffie wenst te drinken, dan wil men niet voor de 10e keer in 8 maand geconfronteerd worden met een apparaat dat dienst weigert en waar niets uitkomt. De truc met het slappe pinnetje werkt overigens ook niet naar behoren, want als je te hard duwt, wordt het krom.Omdat het duidelijk is dat dit apparaat verschillende defecten vertoont binnen de garantieperiode, waarvan de eerste werden gemeld binnen de 6 maand na aankoop, waardoor volgens de geldende wetgeving vermoedt wordt dat het gebrek bestaat vanaf de levering, wens ik graag te weten te komen welke oplossing men voorstelt.

Berichten (1)

J. V.

Naar: KRUPS

25/06/2018

Geachte Krups,Jullie stuurden mij een antwoord 12 dagen na mijn klachten. Dit 'antwoord' bevat eenvoudigweg een document met 'tips' voor het onderhoud van een Dolce Gusto apparaat. Ik weet echter heel goed hoe het toestel onderhouden moet worden en waarvoor de bijhorende speld dient. Maar mijn punt is dat het abnormaal is dat het toestel zo vaak hapert. Het is mijn 2e toestel op 3 jaar tijd en dit toestel hapert regelmatig sinds het 4 maand oud was!Een nieuw toestel dat zo snel dergelijke gebreken vertoont, daarvan mag worden aangenomen dat het niet conform is aan de te verwachten kwaliteitseisen. Een omruiling of terugbetaling is dus het enige gepaste antwoord.Jammer dat jullie niet klantvriendelijker ingesteld zijn en geen constructieve oplossing voorstellen. Op die manier krijgt onze Dolce Gusto koffie (als het apparaat er één wil maken tenminste), wel een heel bittere nasmaak... Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform