Terug

Documenten voor aangifte zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: KTI-WTI

24/11/2018

Beste,Vooreerst mijn aansluitnummer: 1036487-42.Dit jaar heb ik zonnepanelen laten plaatsen door de firma KTI - WTI.Aanvankelijk ging alles redelijk vlot tot ik het voorschot betaald had. Vanaf dat ogenblik werd het daar stil en op een vraag via e-mail naar de stand van zaken kwam er geen antwoord.Uiteindelijk lukte het na een zestal weken wel via telefoon, men ging het dan inplannen.De werken werden dan op de afgesproken datum uitgevoerd.De dag ervoor echter kreeg ik een telefoon van de firma met de vermelding dat er problemen waren met de omvormer die voor mij voorzien was en of men een andere, duurdere, mochten leveren. De meerkost zouden ze dan voor hun rekening nemen. Hier ging ik akkoord.Toen men de omvormer wilde aansluiten bleek deze defect, de aansluitklemmen waren stuk en er ontbrak een onderdeel voor het aansluiten van de utp kabel.Bovendien bleek hij licht beschadigd..De technieker heeft dit in zijn verslag vermeld en verzekerde mijn dat de firma mij ging contacteren voor het vervangen ervan.Na een paar weken wachten terug via e-mail naar de stand van zaken gevraagd waarop weer geen antwoord.Dus dan weer via telefoon afspraak gemaakt en een nieuwe omvormer gekregen. ( 9/7/2018)Na het aansluiten door de technieker heeft deze de installatie opgestart, ze werkt naar behoren.Hij vertelde mij dat zij voor de controle gingen zorgen, dat ik er niets moest voor doen en dat de installatie ondertussen in dienst mocht blijven.Hij vroeg mij het eendraadschema dat hij afgeleverd had bij die eerste omvormer terug en bracht daar enkele wijziging aan. ( copy in bijlage).Vanaf dan werd het weer stil tot ik plots de factuur via de post toegestuurd kreeg. Factuurdatum 31/7/2018 vervaldatum 8/8/2018 ( copy in bijlage).Via e-mail vermeld dat ik de factuur zou betalen na goedkeuring door de controle organisatie. Waarop weer geen antwoord.Uiteindelijk weer via telefoon naar de boekhouding waar men mij verzekerde dat ik dat inderdaad niet moest betalen zolang de goedkeuring er niet was.Op 23/8/2018 kreeg ik via e-mail een aanmaning tot betalen al was de controle nog niet gebeurd.Ik heb dan terug contact genomen met de boekhouding waar men terug bevestigde dat ik die aanmaning mocht negeren en dat ze de controle organisatie gingen vragen met mij een afspraak te regelen. Dit gebeurde de dag erna.De controle had plaats op 5/9/2018 ( datum terug te vinden op het eendraadschema).De installatie zelf werd goedgekeurd alleen ontbraken er enkele gegevens maar dit ging men intern regelen, het verslag kon dan iets vertraging hebben.Omdat in leveringsbevestiging voorzien was dat de documenten voor aangifte van de installatie mij zou toegestuurd worden na betaling ( zie bijlage) en ik slechts 45 dagen tijd had om de aangifte te doen heb ik een overschrijving gedaan op 9/9/2018 en dit gemeld via e-mail. Sindsdien werd het weer stil.Ik heb dan nog ongeveer 2 weken gewacht en dan terug telefonisch contact genomen.Een, zeer vriendelijke, dame verzekerde mij dat ze de nodige gegeven aan de controle organisatie ging overmaken en dat het dan snel in orde ging komen. (er was dus ondertussen niets gebeurd)En het werd weer stil.Sindsdien elke week naar de firma gebeld en telkens hetzelfde antwoord gekregen.Op woensdag 14/11/2018 vertelde die dame mij dat ze de zaak doorgegeven had aan de zaakvoerder en deze met de controle organisatie gebeld heeft en dat hijzelf met mij contact ging opnemen (niet dus).Op vrijdag terug gebeld maar de zaakvoerder was niet bereikbaar en de bediende kon niets meer doen gezien de zaakvoerder overgenomen heeft.Bovenstaande is een samenvatting van een nog langer verhaal.Mijn echt probleem is echter dat ik zonder de nodige documenten de aangifte bij Eandis niet kan doen. Ik vrees dat ik nu ook daar in de problemen ga komen wegens laattijdige aangifte. Graag uw hulp aub.Nog wat info:KTI-WTI bvbaVierselbaan 40/1Tel: 03/384 32 97e-mail: info@kti-wti.beCntrole organisatie:ElectrotestSven Verbessemsven.verbessem@electro-test.beGsm: 0475 750 029Alvast bedankt,Paul Van SteyvoortKerkenbos 202812 MuizenGsm: 0495/99 87 81E-mail: paul.van.steyvoort@telenet.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform