Terug

DOA wordt niet erkend door Mediamarkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: MediaMarkt

01/10/2020

Beste, op 16 september kocht ik een TV (inclusief calibratie en warranty extension) LG 49 Nano866in Mediamarkt Brugge - StKruis.Op 24 september open ik samen met mijn zoon de doos en neem de TV eruit zoals voorgeschreven - 2 personen zonder het scherm aan te raken. We beginnen de voet te bevestigen en merken dat het scherm defect is. Gezien het na 18.30u is kan ik Mediamarkt telefonisch niet meer bereiken.Op 25 september ga ik terug naar Madiamarkt Brugge - StKruis met het toestel terug in de originele verpakking en samen met het betalingsbewijs. Zoals voorgeschreven en binnen de 14 dagen na aankoop.Ik meld de DOA maar .....Zij aanvaarden dit niet en zeggen dat ik de schade veroorzaakt heb ???? Niets is minder waar.Zij hebben het toestel ook al uit de verpakking gehaald om de calibratie te doen, misschien is er daar iets mislopen ? Maar dat ontkennen zij in alle toonaarden, dit kan hen niet overkomen melden ze.Ook binnen de 14 dagen probleemloze omruiling mits alles in originele verpakking en aankoopbewijs telt voor mij blijkbaar ook niet. Ze gaan alles terugsturen naar LG en ik zit zonder TV.Ze laten mij zo spoedig mogelijk iets weten.. GSM Nr en email-adres achtergelaten maar tot op heden nog altijd niets gehoord of gelezen van hen. Als ik een account aanmaak en kijk op hun site zie ik gewoon staan opdracht in behandelingIk heb dus 784 euro betaald maar krijg niets van garantie dat ik of mijn geld terug of een nieuw toestel krijg.

Berichten (9)

MediaMarkt

Naar: A. L.

01/10/2020

Beste mijnheer Leys,Wij hebben uw melding goed ontvangen en informeren ons bij de vestiging in kwestie over de status van dit dossier.Van zodra wij meer info ontvangen, nemen wij opnieuw contact met u op.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

A. L.

Naar: MediaMarkt

01/10/2020

Beste,Ik stel dit op prijs, en zou graag hebben dat jullie de gedane beloftes voor de aankoop naleven.Binnen 14 dagen met aankoopbewijs.omruilen of geld terug.Mvg

MediaMarkt

Naar: A. L.

05/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

A. L.

Naar: MediaMarkt

05/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

MediaMarkt

Naar: A. L.

05/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Beste,Wij wachten op de 2de opinie van de fabrikant.Afhankelijk van hun bevindingen zal er bekeken worden wat mogelijk is.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

A. L.

Naar: MediaMarkt

09/10/2020

Beste,kan U mij zeggen waar ik niet aan voldoe om voor de omruilaktie in aanmerking te komen aub ?dit zijn jullie voorwarden :Beste mijnheer Leys,Wij hebben inderdaad een omruilgarantie, hier zijn echter enkele voorwaarden aan verbonden waar uw toestel helaas niet aan voldoet:* De klant moet gelijktijdig het originele kassaticket voorleggen.* Het product dient aangekocht te zijn in een in Belgie gevestigde vestiging van MediaMarkt.* Het product dient volledig en onbeschadigd in de originele verpakking te zijn verpakt, vergezeld van de bij aankoop geleverde accessoires en documenten.* Het product is ongebruikt (voor CD's, DVD's, edm. dient het origineel cellofaan nog rond het respectieve product aanwezig te zijn).In mijn vorig bericht schreef ik reeds daaraan te voldoen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.En ondertussen zijn we wel terug 2 weken verder....Mvg

MediaMarkt

Naar: A. L.

09/10/2020

Beste mijnheer Leys,Wat de omruilgarantie betreft, komt uw toestel niet in aanmerking omwille van onderstaande:* Het product dient volledig en onbeschadigd in de originele verpakking te zijn verpakt, vergezeld van de bij aankoop geleverde accessoires en documenten.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

A. L.

Naar: MediaMarkt

10/10/2020

Beste,wel dan kom ik perfect in aanmerking !Mijn toestel is helemaal niet beschadigd, is volledig in de originele verpakking en vergezeld van de bij aankoop geleverde accessoires en documenten.Het is defect !Zo heb ik het meegekregen uit de vestiging van Mediamarkt !MvgAlain

MediaMarkt

Naar: A. L.

12/10/2020

Beste mijnheer Leys,Er is een verschil tussen een defect omwille van een technische mankement of defect omwille van schade.Indien er sprake is van een defect omwille van een technisch mankement, kan u beroep doen op de wettelijke garantie.Vandaar dat uw toestel naar de erkende reparateur van de fabrikant werd verzonden voor een 2de opinie.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform