Goede avond,Gelieve hieronder het antwoord van Telenet te willen vinden. Ik grote lijnen komt het op neer. Geen bereik met uw GSM, pech, U mag altijd op een ander gaan. Ik wist niet dat een provider zo’n houding kon/kan aannemen. Zo kan ik natuurlijk ook mijn dekking als bedrijf percentueel naar boven brengen.Moet ik dit aanvaarden?Beste mijnheer De Laet, U nam contact met ons op in verband met het slechte mobiele bereik in uw woning. Het is mogelijk dat een gsm-toestel in bepaalde gebieden geen/minder bereik heeft. Dit kan zijn: vlak bij gebouwen, in garages of kelders, in stiltegebieden en natuurgebieden of andere plaatsen waar om diverse redenen geen toestemming wordt verleend voor het plaatsen van zendmasten. Tevens kan de kwaliteit en beschikbaarheid van een netwerk negatief beïnvloed worden door meerdere factoren waarop een telecombedrijf geen invloed heeft. Zo wordt de netwerkdekking beïnvloedt door o.a. type gebouw, structuur en de gebruikte bouwmaterialen. Bij een goede isolatie, zoals voorzien bij nieuwbouwhuizen/renovaties, kan het bereik afnemen en voor blinde vlekken zorgen in een woning. Om het bellen in huis te verbeteren, kan er geopteerd worden om te werken met bellen over wifi.Meer informatie hierover en hoe de klant dit kan instellen op haar toestel, is te vinden op: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/mobiel-bellen-en-surfen-via-4gOpgelet: niet alle toestellen hebben al toegang tot deze nieuwe technologie.Wij willen erop wijzen dat het voorzien van de mobiele dienst een inspanningsverbintenis is en geen resultaatsverbintenis.Wij dienen dan ook te verwijzen naar onze algemene voorwaarden: ““5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om de toegang tot, de veiligheid, de betrouwbaarheid en de goede werking van de diensten zo ongestoord mogelijk te laten verlopen en de hiertoe redelijkerwijs aangewezen middelen aan te wenden, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar best vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen. Alle verbintenissen van Telenet dienen beschouwd te worden als inspanningsverbintenissen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.” Indien het bellen over wifi niet mogelijk is op het toestel voor u kunnen wij helaas geen oplossing bieden. U kan ten alle tijden het contract bij Telenet kosteloos stopzetten. Gelet op bovenstaande informatie kennen wij hierin ook geen compensaties toe. Met vriendelijke groet, DavidTelenet Customer Relations Verstuurd vanaf mijn iPadMvg,Peter De Laet