Terug

Dit heeft telenet geantwoord

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Telenet

12/09/2023

Goede avond,Gelieve hieronder het antwoord van Telenet te willen vinden. Ik grote lijnen komt het op neer. Geen bereik met uw GSM, pech, U mag altijd op een ander gaan. Ik wist niet dat een provider zo’n houding kon/kan aannemen. Zo kan ik natuurlijk ook mijn dekking als bedrijf percentueel naar boven brengen.Moet ik dit aanvaarden?Beste mijnheer De Laet, U nam contact met ons op in verband met het slechte mobiele bereik in uw woning. Het is mogelijk dat een gsm-toestel in bepaalde gebieden geen/minder bereik heeft. Dit kan zijn: vlak bij gebouwen, in garages of kelders, in stiltegebieden en natuurgebieden of andere plaatsen waar om diverse redenen geen toestemming wordt verleend voor het plaatsen van zendmasten. Tevens kan de kwaliteit en beschikbaarheid van een netwerk negatief beïnvloed worden door meerdere factoren waarop een telecombedrijf geen invloed heeft. Zo wordt de netwerkdekking beïnvloedt door o.a. type gebouw, structuur en de gebruikte bouwmaterialen. Bij een goede isolatie, zoals voorzien bij nieuwbouwhuizen/renovaties, kan het bereik afnemen en voor blinde vlekken zorgen in een woning. Om het bellen in huis te verbeteren, kan er geopteerd worden om te werken met bellen over wifi.Meer informatie hierover en hoe de klant dit kan instellen op haar toestel, is te vinden op: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/mobiel-bellen-en-surfen-via-4gOpgelet: niet alle toestellen hebben al toegang tot deze nieuwe technologie.Wij willen erop wijzen dat het voorzien van de mobiele dienst een inspanningsverbintenis is en geen resultaatsverbintenis.Wij dienen dan ook te verwijzen naar onze algemene voorwaarden: ““5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om de toegang tot, de veiligheid, de betrouwbaarheid en de goede werking van de diensten zo ongestoord mogelijk te laten verlopen en de hiertoe redelijkerwijs aangewezen middelen aan te wenden, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar best vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen. Alle verbintenissen van Telenet dienen beschouwd te worden als inspanningsverbintenissen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.” Indien het bellen over wifi niet mogelijk is op het toestel voor u kunnen wij helaas geen oplossing bieden. U kan ten alle tijden het contract bij Telenet kosteloos stopzetten. Gelet op bovenstaande informatie kennen wij hierin ook geen compensaties toe. Met vriendelijke groet, DavidTelenet Customer Relations Verstuurd vanaf mijn iPadMvg,Peter De Laet

Berichten (1)

Telenet

Naar: P. D.

13/09/2023

Beste meneer De Laet,U ontving reeds ons standpunt betreffende uw klacht.Met vriendelijke groet,Telenet Customer RelationsConfidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform