Terug

Dispute tussentijdse meterstand en openstaande facturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. H.

Naar: Eneco

01/05/2024

Beste, we zijn sinds april 2023 in onenigheid met ENECO over de jaarafrekening en krijgen het maar niet opgelost. Mijn situatie is eigenaar zonnepanelen, analoge meter, terugdraaiende teller bij opwekken van energie. We ontvingen in februari 23 de eindafrekening van het jaar 2022 en hebben deze factuur direct betaald, daarna is het voorschot opgetrokken van 43,-/maand naar 291,92/maand en daar was ik niet met akkoord. Ik heb dan gebeld met FLUVIUS om inlichtingen in te winnen, zij vroegen mijn meterstand en zonder argwaan te hebben dat dit misschien nefaste gevolgen ging hebben heb ik die doorgegeven. Dit was 18 april 2023, tussentijdse stand was op dat moment 4342. Hier heeft ENECO dan gretig gebruik van gemaakt om een nieuwe eindafrekening te bezorgen terwijl onze jaarlijkse eindafrekening in juli van het jaar komt. Na herhaaldelijk bellen, mail met verzoeningdsdienst, contact met FLUVIUS enzomeer is dit een vervelend verhaal geworden en krijgen we maar geen oplossing geboden van ENECO. We hebben het idee dat klantendienst en financiële dienst ENECO niet met elkaar praten, overleggen, elkaar inlichten. Ze hebben ons nu in april 24 een rekeningoverzicht bezorgd en dreigen ons af te sluiten van stroomvoorziening per 25 mei 2024. Ze houden in hun overzicht geen rekening met betalingen die we uitgevoerd hebben, etc. Het is eigenlijk onoverzichtelijk geworden en er is geen oor meer naar de situatie als we bellen. We hebben op 23 november een dossier ingediend via mail naar de verzoeningsdienst, naar aanleiding van de brief op 20 april terug een mail gestuurd waarop een antwoord ontvingen dat ze er mee bezig zijn maar dit is al sinds april 2023 en tot op vandaag zonder gevolg. In het overzicht van facturen is een en ander gewijzigd maar hierover is met ons niet gecommuniceerd vanuit ENECO. Ik heb alles gedocumenteerd en duidelijk in een overzicht gebracht. We willen een eindmeterstand ontvangen in juli niet middenin het jaar, bij de afrekening juli 23 nemen ze het voorschot bedrag van juni niet in mindering, je neemt contact op en dan zeggen ze dan zul je dat volgend jaar wel in de afrekening vinden, misschien met de hoop dat we dat dan vergeten ofwa? Dan hebben de snoodaards de tussentijdse afrekening van april 2023 verwerkt in de afrekening van juli 2023 maar uiteraard niet correct. De eindafrekening 2023 moet beginmeterstand 1997 (stand juni 2022) en eindmeterstand 3250 (stand juni 2023) vermelden en niet begin 4342 en eindmeterstand 3250. Het is echt een zooitje geworden. We hebben CASE nummer 12473193 bij ENECO voor dit dossier, contact Stijn klanten dienst ENECO, schrijft op 24 april 2024 :Wij werden in deze klacht benoemd als niet bevoegde partij, en hebben langs onze kant reeds informatie verschaft aan de Ombudsman voor Energie. De procedure bij een klacht via de Ombudsman is dat alle communicatie via hen verloopt. Wij behandelen je klacht dus verder in overleg met de Ombudsman. Als leverancier zijn wij echter niet bevoegd over de geregistreerde meterstanden van je meter. Het is je netbeheerder die verantwoordelijk is over de geregistreerde meterstanden die op je afrekening staan, alsook voor het verbruik dat we je aanrekenen. Je klacht werd dan ook via de Ombudsman voor Energie naar hen doorgestuurd. Verder kan ik je wel meegeven: indien wij een aanpassing van je meterstanden ontvangen van de netbeheerder, ontvang je van ons ook een aangepaste facturatie. Nog een fijne dag toegewenst. Met vriendelijke groeten, Stijn - Klantendienst Eneco Wij hebben geen schrijven van de Ombudsman van Energie ontvangen, wel heb ik daar in nov '23 naar gemaild en toen is mij gezegd dat zij ons niet konden verder helpen tenzij het conflict langer dan 12 maanden aanhoudt. Pff... moedeloos word je er van! We hopen bij jullie bijstand te vinden in het mee helpen oplossen van dit dossier. Met vriendelijk groeten, Yves


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform