We zijn op 17 september met ons zoontje van 3 naar Plopsaland de Panne geweest. Ons zoontje is nog net geen meter groot, dus gingen we er vanuit dat hij nog een keer aan het goedkope tarief binnenkon. Aan de kassa vroeg de dame om even tegen de meter te gaan staan. Het was voor haar moeilijk uit te maken of hij nu groter was dan een meter of niet, door zijn hoge krullen was dit onduidelijk voor haar, en ons zoontje ging ‘fier recht op zijn tippen staan’, erg moeilijk dus om de lengte te zien. Ze raadde aan om naar de ingang te trekken en het daar voor alle veiligheid na te vragen. Aan de ingang aangekomen komt hij trappelend van enthousiasme soms ongeveer aan 1 meter, dikwijls net eronder. De man aan de ingang zegt onmiddellijk dat er een ticket voor een volwassene moet gekocht worden.We reageerden vriendelijk doch verbaasd, het is voor ons immers duidelijk dat hij net niet 1 meter groot is. Ouders rondom die mee keken, gaven ons overigens gelijk.De man bleef echter bij zijn standpunt. Als ons zoontje binnenwou, moesten we het volwassenen tarief betalen.De dag erop hebben we onmiddellijk via mail Plopsaland hierover gecontacteerd. We kregen als antwoord dat we daar dan maar een controlemeting door de dagverantwoordelijke van het park hadden moeten laten uitvoeren, dat er nadien niet meer op terug gekomen kon worden. Deze mogelijkheid van een controlemeting werd ons in het park echter niet verteld. We hebben vervolgens foto’s van onze zoon aan de meter opgestuurd die ons toch aangeven dat hij kleiner dan een meter is, maar daarop kwam geen antwoord meer.We vinden dit echt wel een zeer klantonvriendelijke manier van werken, die er niet alleen voor zorgde dat we meer dan verwacht moesten betalen, maar ook dat we met een wrang gevoel de dag in het park doorbrachten.