Terug

discriminatie tegenover de klant

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. L.

Naar: LIDL BELGIUM

12/11/2021

Beste ik ging vandaag zoals elke week naar de lidl Lichtervelde samen met mijn partner om boodschappen. Ik heb al sedert dag 1 een doktersvrijstelling voor mondmasker en zelfs de verantwoordelijke van de zaak weet dit en maakt daar nooit moeilijkheden om. Vandaag kwam een winkelbediende vragen om bewijs en toonde die zoals altijd en haalde plots een andere bediende erbij die op haar beurt mij te keer ging en me verplichte tot mondmasker of scherm. Op haar beurt ging ze naar de kassabediende die in volle publiek mij vernederde en luid riep dat ik iedereen zou besmetten. Ging door de grond van schaamte en mijn partner werd zeer boos want dit is discriminatie en bovendien had ik zelfs een recente test van 72 uur bij me. Ik heb nog nooit zo behandeld en vernederd geweest tot nu. Ik heb een zwakke gezondheid en de enige die mij kon besmetten was de bediende zelf. En als het nog niet erg genoeg was kreeg ik te horen dat verbod had in de toekomst om nog in deze winkel boodschappen te doen. Graag wilde ik excuses voor dit gedrag. Dit is zware discriminatie.In bijlage mijn test dat ik gezond was en kan ook doktersattest bezorgen maar mvg

Berichten (3)

LIDL BELGIUM

Naar: C. L.

15/11/2021

15 november 2021 Referentienummer: 64765104 Beste Klant, Wij hebben uw opmerking over uw aankopen te Lidl Lichtervelde met aandacht onderzocht. Lidl streeft ernaar dat haar winkelpersoneel klantvriendelijkheid hoog in het vaandel draagt en eist een correcte uitvoering van de taken. Wij hebben de afdelingsverantwoordelijke op de hoogte gebracht om een gelijkaardig probleem in de toekomst te vermijden. Wij danken u voor het signaleren van dit probleem en bieden u onze excuses aan. Wij kijken ernaar uit u in de toekomst als trouwe Lidl-klant te blijven begroeten. Met vriendelijke groeten, Evelyn V. Lidl Klantendienst Bij het verwerken van uw verzoek verwerken wij uw persoonlijke gegevens. De juridische informatie over gegevensbescherming vindt u hier. Klik hier voor onze privacy cookie verklaring. Uw naam en adres worden enkel in het bestand van Lidl Belgium GmbH Co. KG, Guldensporenpark 90 J, B-9820 Merelbeke opgenomen om u de gevraagde producten, diensten of informatie te verschaffen. Hierdoor kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan derden zoals een externe hersteldienst. De verwerking van deze gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en nationale wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.

C. L.

Naar: LIDL BELGIUM

15/11/2021

BesteGraag een bewijs vanuit de lidl dat ik met mijn doktersattest de winkel mag betreden zonder masker.Ik heb geen zin om terug aangevallen te zijn door deze drie bediendes van dienst.Ook wens ik excuses van de betrokken partijen en als dit nogmaals voorvalt en al zeker dat ik verbod kreeg zal ik genoodzaakt zijn om de politie erbij te halen en zeker geen reclame voor deze winkel.mvg

LIDL BELGIUM

Naar: C. L.

24/11/2021

24 november 2021 Referentienummer: 64765104 Beste Klant, Hartelijk dank voor uw melding van 12/11/2021 via Test Aankoop.Allereerst willen wij u onze oprechte excuses aanbieden voor dit voorval. Door middel van uw klacht kunnen wij maatregelen nemen om zo onze service continu te verbeteren. Wij nemen uw klacht uiterst serieus en deze is naar de juiste afdeling doorgestuurd. Ondertussen is onderstaande feedback teruggekomen.Uiteraard moet de communicatie steeds met het nodige respect voor de klant gebeuren. Onze medewerkers hebben inderdaad de opdracht om de klanten te herinneren aan de mondmaskerplicht. Het incident waarvan sprake is deze week besproken geweest met de filiaalverantwoordelijke zodat dit niet meer kan gebeuren. We raden aan om telkens het vrijstellingsbewijs en eventueel uw vaccinatiebewijs voor te leggen. Op deze manier is het zo veilig mogelijk voor iedereen.Wij vertrouwen erop u met deze informatie voldoende te hebben gea¯nformeerd en hopen u binnenkort weer als tevreden klant te mogen begroeten in één van onze filialen. Met vriendelijke groeten, Karel V. Lidl Klantendienst Bij het verwerken van uw verzoek verwerken wij uw persoonlijke gegevens. De juridische informatie over gegevensbescherming vindt u hier. Klik hier voor onze privacy cookie verklaring. Uw naam en adres worden enkel in het bestand van Lidl Belgium GmbH Co. KG, Guldensporenpark 90 J, B-9820 Merelbeke opgenomen om u de gevraagde producten, diensten of informatie te verschaffen. Hierdoor kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan derden zoals een externe hersteldienst. De verwerking van deze gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en nationale wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform