Terug

Discriminatie op basis van handicap

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: PLOPSALAND

25/08/2021

Beste, wij investeerden als gezin in een abonnement voor Plopsa voor ons zoontje met zware ASS(die daar tot voor 2 jaar gelden heel graag naartoe ging). Ons jaarbudget aan uitstapjes zit dus voor ons gezin van 4 bij Plopsaland. We probeerden sinds heropening vorig jaar 1 keer te gaan, met attest van de specialist voor mezelf, inzake het niet mogen dragen van een mondmasker omwille van handicap en medische redenen. Dit werd geweigerd en we werden uitgescholden tot ik toestemde een shield te dragen, dat voor mij eigenlijk uitgesloten was omwille van neurologische aandoening. Mijn zoontje was zo zwaar geschrokken door dit incident, dat hij weigerde nog in de buurt van het park te komen. Intussen wilden we het maanden geleden na heropening toch proberen, maar hebben ze opnieuw hun voorwaarden aangepast(onder welke wij NOOIT een abonnement zouden kopen) en is hij en alle kinderen nu verplicht vanaf kleuterleeftijd 6 jaar! een mondmasker te dragen op ELKE attractie. Mijn zoon(8) heeft een document van zijn dokter, dat dit absoluut niet kan voor hem door zijn zware problematiek, maar medische attesten worden in Plopsa gewoon genegeerd. Als er geen mogelijkheid is voor ons om naar het park te komen als gezin met betaalde abonnementen en er geen rekening wordt gehouden met handicaps en medische problematiek, is dit reinste discriminatie en willen wij een terugbetaling van ons abonnementen, zodat we toch eens weg kunnen met onze kindjes.

Berichten (5)

M. M.

Naar: PLOPSALAND

13/09/2021

Beste, nog steeds wordt ik geweigerd attracties te betreden, omwille van medische problematiek en het niet kunnen dragen van een mondmasker. Onze klacht is niet eens bekeken. Wij verwachten spoedig een oplossing. Met vriendelijke groeten.

M. M.

Naar: PLOPSALAND

20/09/2021

Intussen ontvingen wij nog steeds geen bericht terug van Plopsa, terwijl ons abo niet gebruikt kan worden. Een schande.

PLOPSALAND

Naar: M. M.

12/10/2021

Geachte mevrouw, heer,In bijlage laten wij u onze reactie geworden.Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, aarzel dan niet opnieuw contact op te nemen.Met vriendelijke groeten,Véronique Prims Véronique PrimsLegal Manager Plopsa GroupVeronique.Prims@plopsa.be+32 (0)58 42 02 02www.plopsa.comLegal Disclaimer

M. M.

Naar: PLOPSALAND

08/11/2021

Beste,Dank voor uw reactie. Spijtig dat dit zo lang moest duren. Wij gaan niet akkoord met wat er wordt geschreven. Er werd geen gehoor gegeven aan onze medische attesten(waarmee wij volgens de wet vrijgesteld waren van de mondmasker-maatregel) en wij werden gediscrimineerd op basis van medische grond en zeer onheus behandeld. De regels zijn helemaal niet gevolgd, onze papieren werden zelfs amper bekeken. Na meerdere klachten via alle kanalen, ook de klachtendienst, waar we nooit gehoor kregen, hebben wij via deze weg een klacht ingediend.Wij gaan helemaal niet akkoord met uw voorstel, want dit is allemaal te ver aan het gaan. Wij eisen een terugbetaling van onze abonnementen. Wij zetten geen voet meer binnen in een park dat elk jaar opnieuw mensen blijft discrimineren en daarbij openlijk ook nog eens kindonvriendelijk is op alle mogelijke manieren. Plopsa heeft zonder blikken of blozen het leven van 2 kinderen met handicap nog wat meer geruïneerd.Het is een schande dat jullie proberen dit goed te praten. Wij dienen een officiële klacht in.MvgMargriet Myngheer

M. M.

Naar: PLOPSALAND

06/12/2021

Beste,Wederom krijgen wij al weken geen reactie meer. MvgMargriet Myngheer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform