Beste,Mijn Russische vrouw werd door ING bank gediscrimineerd.Op 7 april heeft mijn vrouw een email in bijlage binnengekregen met de melding dat alle Russische inwoners (dus niet burgers) dienen hun verblijfskaart naar ING bank op te sturen indien deze inwoners meer dan 100.000 EURO op hun rekening zouden hebben, anders gaan alle binnenkomende bedragen geblokkeerd worden.Gezien dat mijn Russische vrouw een Belgische inwoner is (al voor 7 jaar) die hier in België werkt en zeker geen 100.000 EURO op haar rekening heeft, werd dit email door haar niet beantwoord: Het was volgens haar, terecht, niet van toepassing.Op 25 april werden door ING Bank er twee bedragen die zij van onze verzekeraar (DKV) heeft vroeger opdezelfde week ontvangen teruggestort zonder haar toestemming of zelf zonder enige toelichting aan haar te geven! Nu, in mijn zicht handelt hier zich om duidelijke discriminatie gebaseerd op de nationaliteit van mijn vrouw, die door de Antiracismewet in België verboden is en nu hebben wij angst dat haar salaris ook teruggestort zal worden.Hiernaast, kunnen de medewerkers van ING Bank hun eigen regels niet interpreteren (burger is niet gelijk aan inwoner en een cijfer die minder bedraagt dan 100k moet toch een medewerker van een bank kunnen herkennen). Dus dit gedrag is zeker niet wettelijk. Graag vragen wij U hulp, om daarvoor te zorgen dat zo een situatie zich niet kan voortdoen.Alvast bedankt en hoogachtend,Akos Kiss