Terug

discriminatie als alleenreizende

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

24/01/2024

Tijdens mijn reis in mei 2023 werd ik onheus behandeld als alleenreizende: in het hotel werd ik aan de kant geschoven (letterlijk en figuurlijk) en op mijn terugvlucht werd ik van het vliegtuig gehaald tvv een familie van 4. Ik werd 2x voor schut gezet: in het hotel keek een hele bus meereizenden verbaasd mee, en in het vliegtuig keken alle inzittenden naar me alsof ik een crimineel was. De manier van 'oplossen' trok ook al op niets (lees bijlage)! We zijn nu 8 mnd na datum en nog steeds houden jullie me aan het lijntje, is er nog niks geen communicatie van jullie kant uit gekomen. Wanneer ik naar jullie diensten bel is er telkens een andere werknemer die mij niet kan verderhelpen, steeds dezelfde boodschap:het zit bij de Legal Department en wordt au serieux genomen, dus zwijgen en wachten. Ook al niet erg netjes, hoewel er 2 van de 5 medewerkers tenminste wel begrip toonden voor mijn vraag om communicatie. Ik vind dat 8 mnd wachten lang genoeg is geweest, zeker zonder enige communicatie van jullie over wat ik dan mag verwachten. Ik heb ook nog een schadevergoeding van het hotel tegoed, die zou ik bij de schadevergoeding van deze klacht krijgen, maar die morele schade is eigenlijk onbetaalbaar. Enkele vouchers voor bvb. 3 nieuwe vakanties zouden ok zijn, daarmee geef ik jullie 3 nieuwe kansen om beter te doen. Ik heb ook een groepsreis geboekt in april, gezien dit de 3de keer is dat we met deze groep gaan fietsen in Spanje. In een groep kan men je niet als 'single' viseren, dus dat is veiliger en de vorige 2 reizen al goed verlopen. Dat saldo zal ik alvast niet voldoen zolang er geen oplossing is voor deze klacht. Het hele verhaal met alle details is een document van 7 pagina's, ook terug te lezen op FB. Heel veel medeleven mogen ontvangen, en een afkeer van mensen om nog met TUI te willen reizen. Maar TUI zelf blijft er onbewogen onder! Ongelofelijk, onmenselijk en onfatsoenlijk als je't mij vraagt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform