Terug

direct replace garantie klopt niet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: VANDEN BORRE

25/03/2018

Ik heb op 26/02/16 bij jullie een stoomgenerator gekocht en daarbij ook een extra direct replace garantie bij genomen.Helaas klopt deze garantie aan geen kanten!Ik ben langs geweest in de winkel in Brugge op 13/03/18 omdat mijn toestel water lekte uit de zool, ik bruine strepen had en de stoomkracht verminderde.Ik kreeg onmiddellijk de reactie van de bediende dat ik het onderhoud van mijn toestel niet deed zoals behoren omdat de zool vol met kalk zat.Mijn toestel gebruik ik volgens de handleiding en deze geeft aan dat ik enkel het ‘staafje’ moet reinigen…Na veel discussie werd de gerante van de winkel (vermoed ik) erbij gehaald. Zij gaf aan om het toestel zelf mee naar huis te nemen en het te testen.Zij had dan de woensdag (14/03/18) het toestel getest, mijn ‘staafje’ en de zool waren perfect onderhouden, ze had daar niets op aan te merken.Volgens haar waren er geen problemen met het toestel. Ook zou er dan een technieker naar het toestel gekeken hebben. Dit was dan op donderdag 14/03/18 In alle haast op dinsdag was ik vergeten om een filmpje te tonen hoe mijn toestel deed. Dat heb ik de donderdag gedaan. Ik kon het dus bewijzen. Ik kreeg daarop te horen dat ik mijn toestel mee naar huis kon nemen en dat ik maar terug moest komen als ik het probleem nogmaals had.Mijn reactie dat ik hierop heb gegeven was: Ik heb je het bewijs geleverd en toch geloof je mij niet, ga je mij dan wel geloven als ik volgende week hier terug sta?Daarop zei ze “Ik kan je toestel ook opsturen naar de fabriek” waarop wij positief geantwoord hebben. Op de vraag of we een vervangtoestel konden krijgen, kregen we de reactie: ik ben niet verplicht om een toestel mee te geven, maar ik zal kijken of ik een toestel ter beschikking heb. Uiteindelijk heb ik dan een vervangtoestel mogen meenemen zonder waarborg te moeten neerleggen. Iets wat ik wel apprecieer.Na een week kregen wij bericht dat het toestel terug binnen was in de winkel. 23/03/18Bij afhalen bleek dat ze in de fabriek de zool van het strijkijzer vervangen hadden omdat deze niet voldoende warm werd.Dan klopt jullie direct replace garantie toch niet! Ik ben mijn toestel een week kwijt geweest, een vervangtoestel die maar de helft krachtig is.Heb nu mijn toestel terug van 23/03/18, maar de vraag is of het probleem nu volledig van baan zal zijn.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: L. S.

26/03/2018

Beste,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld!Fijne dag verder,Consumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform