Terug

digitale meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: VREG

22/01/2021

beste,vorige week werd thuis de digitale meter geplaatst. Er werd me beloofd dat de meter geen nadeel zou leveren want de meters zouden worden verrekend de volgende 15 jaar . het enige verschil was dat de meter nu digitaal werd uitgelezen. Als we zouden weigeren om de meter te plaatsen zou de stroom afgesloten worden en als we hem terug moeten aansluiten dan zou dat € 3000 kosten. Omdat we dus toch nog het voordeel zouden hebben - liet ik ze de meter plaatsen .Ik zou eens willen weten hoe ze bepaald hebben wie wanneer een meter moet krijgen. wij hebben samen met ons schoonbroer een huis gebouwd. Bij ons is de meter geplaatst, bij hen is zelfs nog geen aanvraag ingediend. beide woningen hebben zonnepanelen liggen.ik vind niet dat ze ons kunnen benadelen. wij hebben dezelfde investeringen gedaan en wij zijn nu de dupe omdat de meter al geplaatst is. wij hebben geopteerd voor een energie neutrale woning ( EPB 18) met veel zonnepanelen en zijn nu de dupe van de nieuwe reglementering. Ik heb nog nooit gehoord dat een bedrijf zijn verkoopsvoorwaarden niet moet nakomen. maar de regering kan dat blijkbaar wel. blijkbaar is er ook weer een verschil tussen Vlaanderen en WallonieDit moet echt wel rechtgezet worden. en de opmerking van je moet je stroom gebruiken als de zonnepanelen die opwekken. dan moet je wel thuis zijn om uw toestellen te kunnen aanzetten en dan nog. woningen met warmtepomp gebruiken s nachts ook veel stroom. ik hoop echt dat jullie ons kunnen helpen .


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform