Terug

digitale meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Testaankoop

21/09/2019

goeden avond,in juni heb ik gegevens ingevuld over mijn situatie in verband met de digitale meter. hierop heb ik een noreply mail ontvangen dat dit onderzocht werd maar sinsdien heb ik nietsmeer ontvangen.Mijn klacht gaat over 15 jaar terugdraaiende teller waar ik maar enkele jaren terugdraaiende teller zou hebben tot 2023 want mijn eerste installatie is van 2008 met mijn latere installaties 2010/ 2015/ 2017 dit wil zeggen dat men met terugdraaiende kracht werkt en geen rekening houdt met latere installaties die evengoed verplicht gekeurd en geregistreerd zijn bij fluvius welke flagrante diefstal is dit? Hoe kan ik ooit deze installaties terugverdienen?Dit is geen 15 jaar maar 4 jaar als ik goed kan tellen.Hoe geloof waardig mag ik fluvius nemen wanneer in hun in documentatie (pdf) over de digitale 3 fasige meter fouten staan. Men spreekt over een slimme meter voor hun maar voor mij is dat een diefstal meter. Voor de gebruiker zit er niets positiefs aan.al hetgeen men opnoemt dat de gebruiker kan doen om zijn verbruik te optimaliseren kan ik nu ook met de analoge meter want op elke installatie staat een teller.Het slimme gebruik van deze meter kan zelfs nog niet.De thuisbatterij is op dit ogenblik ook niet rendabel en wanneer deze in actie komt als de zon weg is stuurt men weer een aantal kw's terug op het net dat men weeral afneemt wanneer het terugdraaiende tellersysteem afgelopen is want over de vergoeding van deze kw's zwijgt men als vermoord.

Berichten (2)

Testaankoop

Naar: J. B.

08/10/2019

DATA NOT AVAILABLE

J. B.

Naar: Testaankoop

13/10/2019

Geachte Jonh, in jullie magazine van oktober staat dat men bij plaatsing van een warmtepomp boiler een Vlaamse premie krijgt van 400€. Wel ik heb vorig jaar in september een warmtepomp boiler geïnstalleerd en toen ik bij Eandis (toen nog ) ging horen om een premie te krijgen heeft men dit geweigerd en mij gezegd dat de premie enkel voor een verwarming met warmtepomp gelde niet voor boilers.Ofwel zijn jullie foutief ofwel heb ik deze premie nog tegoed.groetjesJan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform