Terug

Digitale meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: FLUVIUS

20/12/2024

Geachte mevrouw/heer, onze vorige analoge meter zat beschermd in een kast. Nu is deze vervangen door een digitale meter waarbij werd vastgesteld dat de originele kast met deksel niet kon gebruikt worden. Zodoende heeft men de beschermkap meegenomen en staat de digimeter nu onbeschermd. Dit heb ik gemeld aan Fluvius waarna ik de verrassende uitspraak kreeg dat ik altijd zelf een beschermkast mocht maken. Volgens Fluvius is de plaatsing van de digimeter, zonder kap, in orde: "De huidige opstelling voldoet aan alle veiligheidsnormen en voorwaarden" Ik kan niet begrijpen dat een digimeter zonder bescherming kan voldoen aan alle veiligheidsnormen. Wat als de digimeter beschadigd wordt, wie is er dan verantwoordelijk? Daarom verzoek ik u onverwijld om voor een degelijke, veilige oplossing te zorgen Met beleefde groeten, Declercq Koen 3271 AVERBODE

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: K. D.

20/12/2024

Beste heer Declerq Ik heb uw klacht goed ontvangen. Ik begrijp uw bezorgdheid en wil u hier graag het volgende over meedelen: Digitale meters worden inderdaad niet meer achter plexiglas geplaatst omdat ze ontworpen zijn om direct toegankelijk te zijn voor zowel gebruikers als technici. Hier zijn enkele redenen waarom plexiglas niet meer nodig is: Gebruiksgemak: Digitale meters zijn voorzien van schermen die gemakkelijk af te lezen zijn. Plexiglas kan reflecties veroorzaken, wat het aflezen bemoeilijkt. Directe toegang: Technici moeten snel en eenvoudig toegang hebben tot de meters voor onderhoud en controle. Plexiglas kan deze toegang belemmeren. Veiligheid en duurzaamheid: Moderne digitale meters zijn robuust en ontworpen om bestand te zijn tegen normale omgevingsomstandigheden zonder extra bescherming Het staat u uiteraard vrij om zelf een kast rond de meter te plaatsen, maar dit is eigenlijk niet nodig. De teller dient ook steeds makkelijk bereikbaar te zijn voor Fluvius. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 20 december 2024 13:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Digitale meter ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

K. D.

Naar: FLUVIUS

20/12/2024

Beste, indien per ongeluk iets zou vallen/botsen tegen de analoge meters waren die beschermd door het deksel. Als er nu iets valt/botst is het rechtstreeks tegen de meter. Als jullie dit ok vinden ga ik er vanuit dat ik nooit aansprakelijk kan gesteld worden voor schade. Koen Declercq

FLUVIUS

Naar: K. D.

09/01/2025

Beste heer Declercq De meter moet bereikbaar zijn voor de klant, dit zowel voor digitale uitgang (P1) te kunnen gebruiken als voor de drukknoppen. Vandaar dat Fluvius bij invoer van de digitale meter overgegaan is naar een aanraakveilige kast/meter. Zowel de nieuwe meter als de nieuwe kast zijn even sterk als de oude meterkast. Ze voldoen aan minstens dezelfde normen betreffende mechanische sterkte. Het gebruik van plexiglas voor een elektriciteitsmeter is bovendien niet verplicht. Wat wel verplicht is, is het gebruik van een geschikte meterkast voor de installatie van de digitale meter – kast 25D60. Het verschil tussen de digitale meter en de analoge meter is dat de opbouw van de digitale meter compacter is en een gesloten opbouw heeft. Dit komt door de geavanceerde technologie die wordt gebruikt, waardoor ze minder ruimte innemen en beter beschermd zijn tegen externe invloeden. Bovendien hebben digitale meters een geïntegreerd communicatiesysteem, wat betekent dat ze gegevens kunnen verzenden en ontvangen zonder fysieke toegang. Indien u zelf schade aan de teller aanbrengt, bent u hier zelf voor verantwoordelijk. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 20 december 2024 16:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Nieuw bericht van KOEN D ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform