Terug

Digitale meter wordt niet digitaal gelezen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: FLUVIUS

09/02/2023

Beste, we zijn met zo'n 50 appartementen die allen een digitale meter hebben op dezelfde site, echter kunnen de digitale meters niet worden uitgelezen (geen verbindingen, wegens geen signaal heeft men ons gezegd). Meer dan een jaar geleden werd daarover geklaagd, maar geen enkel update ontvangen. Hierdoor wordt ook energiedelen niet mogelijk, aslook kan het capaciteit tarief niet correct worden toegepast, en zitten we dus in een onzekere situatie.

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: M. V.

10/02/2023

Beste,Op 14.09.2022 kwam een Fluvius-technieker langs om fysiek de communicatiepoort te openen van uw digitale meter.We merken dat uw meter communiceert, dus dat meterstanden en verbruiksdata van op afstand worden uitgelezen.Dagelijks ontvangen we voor uw meter gevalideerde waarden.Om dit te staven geef ik de meterstanden van 08.02.2023 mee:1.8.1 - 594 kWh1.8.2 - 555 kWh2.8.1 - 385 kWh2.8.2 - 175 kWhVriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

M. V.

Naar: FLUVIUS

10/02/2023

Dat klop niet: wij krijgen steeds het volgende bericht: Meternummer 1 SAGI 1 00257418 Poort open @ Deze meter kan niet vanop afstand aangestuurd worden. Als je de status van de gebruikerspoort aanpast, dan wordt de houder van het energiecontract door Fluvius gecontacteerd voor een afspraak met een technicus. Maar dat is al gebeurd, en nog steeds kan de meter niet vanop afstand worden gestuurd, waardoor we nog steeds geen energie delen kunnen doen, alsook vragen hebben ivm capaciteitstarief metingen - hoe gaan ze dat oplossen!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform