Sinds de installatie van de digitale meter, die er kwam om consumenten te beschermen en opvolging van je verbruik te kunnen meten, steeg ons verbruik van 175L per dag (al 15 jaar!!) naar bijna 900L/dag!Eerst steeg het met een tussenstap naar 450L/dag, waarna we van De Watergroep te horen kregen dat we waarschijnlijk met een lek zaten. We mochten een klacht indienen tegen de factuur, wat we ook deden. Het bewijsmateriaal dat diende geleverd te worden was niet evident, we vulden dit dan ook aan. Ook werd ons duidelijk gemaakt dat dit pas na 3 maanden kon ingediend worden, dat dan pas onze vooraf betalingen zouden herbekeken worden. Het verhogen van de vooraf betalingen was anders wel snel ingevoerd.Nu nog een afrekening later bleek het verbruik naar bijna 900L/dag te zijn gestegen. Toen wisten we het zeker: dit is geen lek, deze verhogingen kwamen er na het installeren van de digitale meter. Een kleine test toonde aan dat bij het nemen van 10L de teller bijna 90L verbruik aangaf.Bij het hierover contact opnemen (de gebruikelijke tijd met de wachtmuziekjes natuurlijk) werd hier niet direct op ingegaan. Er werd zelfs aangegeven of we wel zeker wisten dat we iemand wilden die er naar kwam kijken, want als er toch niks aan de meter scheelde, gingen we de transportkosten zelf moeten betalen. Nog wat onzekerheid zaaien?? Terwijl ook bij hen allang de alarmbellen hadden moeten afgaan. Als je na 15j stabiel verbruik ineens het 6-voudige zou gaan verbruiken, of het nu aan de meter of een lek ligt, zou je als maatschappij toch moeten mee aan de alarmbel trekken? Is dat nu net niet het NUT van de digitale teller? Je zou bijna denken dat dit bewust wordt gedaan na de reactie op onze vragen.Tot nu toe kregen wij geen reactie of aanbod om dit aan te pakken. De vorige factuur werd nog betaald, maar deze wordt niet meer betaald tot een technieker is langs geweest.Wij willen dat de maatschappij:- een technieker langs stuurt voor de teller NU te ijken en correct te laten meten. - terugbetaling van de vorige factuur.- rechtzetting van de nog openstaande factuur.- standaard invoering test bij installeren meters om dit in de toekomst bij anderen ook te voorkomen.