Terug

digitale meter exclusief nacht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: FLUVIUS

07/12/2024

Beste, reeds geruime tijd stel ik fouten vast bij het piekvermogen van 's nachts . Ik nam contact op met de dienst "Smart Monitoring" van Luminus en zij stelde eveneens onregelmatigheden vast . Hun dossiernummer is 39494613 . Zij vroegen mij contact op met fluvius. Fluvius op zijn beurt verwees mij door naar een erkend installateur. Ik contacteerde Unit-T en zij konden mij niet helpen en vertelde mij Fluvius te contacteren voor dit probleem. Aangezien rond 12 december onze meterstanden doorgestuurd worden naar Luminus , ontvangen wij onze factuur begin januari 2025. Aangezien er problemen zijn met juistheid van het piekvermogen , zullen wij een hoger piekvermogen aangerekend krijgen !!!! Wel vind ik het heel spijtig dat Luminus , klant van Fluvius , hun klant vraagt Fluvius hiervoor te contacteren ?! Wachtend op een gunstig antwoord , dank ik U bij voorbaat .

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: B. V.

09/12/2024

Dag meneer Vandezande, Ik herhaal nog even wat onze interne dienst u reeds meegegeven heeft. Wanneer u 2 digitale meters hebt (bvb. bij accumulatieverwarming), heeft dit als gevolg dat Fluvius voor de berekening van uw piek jouw beide meters als één meter beschouwt. We brengen dan het hoogstegelijktijdigeverbruik per kwartier van uw twee meters in rekening als basis voor de berekening van het capaciteitstarief, we noemen dit de synchrone piekberekening. Hieronder kan u hier eenalgemeen voorbeeldvan terugvinden: Zoals u ziet zijn de 2 hoogste pieken om 10:45 (12kW)en om 7:45 (11kW) dus 23 kW samen, echter deze vallen niet in hetzelfde kwartier en worden dus ook niet gebruikt om de synchrone piek te bepalen. De werkelijk afgenomen piek die in rekening gebracht wordt is deze van 11:00 nl. 11kW en 5kw =16 kW. De piek voor uw exclusief nachtmeter ligt elke maand (oktober-november-december-januari) rond de 10kW Concreet voor uw situatie in januari 2024 zou dit betekenen: Het hoogste kwartierverbruik voor uw D/N-teller was op 14/01/2024 09u15: 0,956 kWh x 4 = 3,824kW Het hoogste kwartierverbruik voor uw Excl. Nachtteller was op 23/14/2024 01u: 2,594 kWh x 4 = 10,376kW Je kwartiervermogen (kW) wordt berekend door je kwartierverbruiken (kWh) te vermenigvuldigen met 4.Deze pieken kan u ook op het klantenportaal terugvinden. Uw hoogstegelijktijdigverbruik per kwartier was op 25/01/2024 23u45:2,77kWh x 4 =11,08kW, wat lager is dan de som van beide hoogste afzonderlijke pieken (3,824kW + 10,376kW = 14,02kW) Meer details kan u in de bijgevoegde excel terugvinden. Om hogere verbruikspieken te vermijden, probeert u best het verwarmen of opwarmen zo weinig mogelijk te laten samenvallen met het gebruik van andere grote verbruikers zoals het laden van een elektrische wagen, koken op een inductiekookvuur, het gebruik van een droogkast…. In de meeste gevallen, zonder sturing of klokje, schakelt jouw accumulatieverwarming in om 23 uur. Vaak laadt een accumulatieverwarming de eerste uren aan een hoge piek op. Daarom is het vaak aangeraden om pas in het tweede deel van de nacht en overdag andere grote verbruikers aan te zetten. Bekijk zeker de specifieke situatie van uw exclusieve nachtmeter op mijn.fluvius.be, het is hiervoor wel belangrijk om uw kwartierwaarden te activeren. Probeer ook om uw verwarmingselementen in de mate van het mogelijke zo te sturen dat ze apart inschakelen. Contacteer hierover uw installateur of energiedienstverlener die u kan adviseren. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Uw piek ik dus correct, we hebben u alleen aangeraden om uw installateur te contacteren, als u deze piek wil proberen verlagen in de toekomst. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zaterdag 7 december 2024 11:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: digitale meter exclusief nacht ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 09 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform