Beste Test-Aankoop,Goedemorgen mevrouw Snauwaert,Bedankt om uw klacht met ons te delen.Vele prosumenten met een digitale meter zien -net als u- hun terugbetalingstermijn van hun investering in zonnepanelen sterk oplopen. Door de opheffing van het virtueel kunnen terugdraaien van de digitale meter levert uw installatie straks mogelijk minder financieel rendement op dan dat u voor ogen had, ondanks een eventuele financiele compensatie (zie www.tellercompensatie.be).Conform het technisch reglement werd de meterset vervangen in 2020. Ondanks de uitspraak van het Grondwettelijk Hof op 14.01.2021 en de publicatie ervan in het Belgisch Staatsblad op 01.03.2021, moet ik vast stellen dat Fluvius geen fout maakte door op 14.12.2020 een digitale meter te plaatsen.Door de actuele context begrijp ik wel dat de metervervanging moeilijk te aanvaarden is.Ik begrijp daarom uw reactie dat u verwacht dat bij u een terugdraaiende meter wordt terug geplaatst of een andere oplossing wordt aangeboden. Helaas hebben we deze oplossing niet of zijn we niet de beslissende partij die u een bevredigende tegemoetkoming kan aanreiken.Ik kan begrijpen dat met een verwijzing naar de regelgeving (Energiedecreet) uw ongenoegen niet is weg genomen. Echter kan ik geen andere wending geven aan uw klacht en kan er niet tegemoetgekomen worden aan uw vraag om de digitale meter te vervangen of om een compenserende tussenkomst van de netbeheerder te ontvangen.Vriendelijke groeten,Klachtendienst Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer