Terug

digitale elektriciteitsmeter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. S.

Naar: FLUVIUS

02/02/2021

Beste,In december 2020 hadden wij een probleem met de gasmeter. De draaischijf maakte telkens een piepend scherp geluid wat heel vervelend was. Ik heb dit probleem gemeld bij Fluvius en zij hebben meteen iemand gestuurd om dit probleem te verhelpen. De oplossing was om een nieuwe gasmeter te plaatsen. Maar gezien er een nieuwe gasmeter werd geplaatst, zou volgens de Fluvius-werknemer die bij ons langs kwam ook een nieuwe elektriciteitsmeter nodig zijn. Een andere oplossing bleek niet mogelijk te zijn. Echter hebben wij zonnepanelen en genoten tot dan nog steeds van een terugdraaiende teller. De Fluvius-medewerker heeft ons toen verzekerd/overtuigd dat het plaatsen van een digitale meter hier geen enkele invloed op heeft. Echter kwam in januari 2021 het nieuws dat met een digitale meter niet meer kan gewerkt worden volgens het principe van de terugdraaiende teller. Wij hebben dus verkeerde informatie gekregen van Fluvius, wat een belangrijke financiële impact heeft voor ons. Als Fluvius ons correct had geïnformeerd, hadden wij de elektriciteitsmeter nooit laten vervangen.

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: E. S.

02/02/2021

Beste,Uw consumentenorganisatie Test-Aankoop stuurde uw vraag/klacht door naar netbeheerder Fluvius.We kunnen deze klacht enkel registreren als we ook het aansluitadres kennen.Gelieve dit per reply te laten weten.Met vriendelijke groeten,Rinus MarichaelKlachtencommissie Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

E. S.

Naar: FLUVIUS

02/02/2021

Beste,Het aansluitadres is 't Speelhof 110, 8200 Sint-Michiels.Alvast bedankt voor jullie reactie, Mvg,Emilie

E. S.

Naar: FLUVIUS

19/02/2021

Beste, Graag kom ik nog eens terug op mijn klacht. Ik mocht namelijk nog geen reactie van jullie ontvangen. Beste groeten, Emilie

FLUVIUS

Naar: E. S.

16/03/2021

Beste Test-Aankoop,Goedemorgen mevrouw Snauwaert,Bedankt om uw klacht met ons te delen.Vele prosumenten met een digitale meter zien -net als u- hun terugbetalingstermijn van hun investering in zonnepanelen sterk oplopen. Door de opheffing van het virtueel kunnen terugdraaien van de digitale meter levert uw installatie straks mogelijk minder financieel rendement op dan dat u voor ogen had, ondanks een eventuele financiele compensatie (zie www.tellercompensatie.be).Conform het technisch reglement werd de meterset vervangen in 2020. Ondanks de uitspraak van het Grondwettelijk Hof op 14.01.2021 en de publicatie ervan in het Belgisch Staatsblad op 01.03.2021, moet ik vast stellen dat Fluvius geen fout maakte door op 14.12.2020 een digitale meter te plaatsen.Door de actuele context begrijp ik wel dat de metervervanging moeilijk te aanvaarden is.Ik begrijp daarom uw reactie dat u verwacht dat bij u een terugdraaiende meter wordt terug geplaatst of een andere oplossing wordt aangeboden. Helaas hebben we deze oplossing niet of zijn we niet de beslissende partij die u een bevredigende tegemoetkoming kan aanreiken.Ik kan begrijpen dat met een verwijzing naar de regelgeving (Energiedecreet) uw ongenoegen niet is weg genomen. Echter kan ik geen andere wending geven aan uw klacht en kan er niet tegemoetgekomen worden aan uw vraag om de digitale meter te vervangen of om een compenserende tussenkomst van de netbeheerder te ontvangen.Vriendelijke groeten,Klachtendienst Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform