Klacht
S. D.
Naar: FLUVIUS
In mei 2023 heeft Fluvius digitale meters komen plaatsen. Vorig jaar kreeg ik van mijn electriciteitsleverancier een afrekening van maart tot september waarbij ik 300 eur moest bij betalen. Nu ontving ik weer een afrekening van september tot maart 2025 waarbij 700 eur moet opleggen. Dit verbruik is abnormaal daar ik alleen woon. ik had meteen een vermoeden dat er bij de buren, die verbouwingen deed in maart 2024 iets mis gegaan was met het plaatsen van een airco. Na contact met Fluvius, mijn meterstanden 2 weken moeten monitoren. Op de site van Fluvius is duidelijk te zien dat er wel degelijk verbruik is (dag/nacht) op momenten dat ik zelf in het buitenland verbleef. Nu ben ik tot de constatatie gekomen dat wanneer ik mijn hoofdmeter uitschakel, de winkel op het gelijkvloers geen electriciteit meer heeft en als ik hen meter uitzet valt bij mij alles weg. bij de plaatsing is er dus wel degelijk iets mis gegaan. op 25/04 heb ik Fluvius hiervan op de hoogte gebracht, en men zou dit recht zetten. Op dat jaar ben ik wel van leverancier veranderd. Dus ik weet niet hoe dit zal recht gezet worden daar dit nu al 2j speelt. Maar alles moet nu herberekend worden zodat de winkel op het gelijkvloers en ikzelf een correcte afrekening krijgen en correctie van de voorbije 2 jaar.
Berichten (8)
FLUVIUS
Naar: S. D.
Beste, Er is hier een dossier (1000337730) voor lopende bij Fluvius, klant zal resultaat van dit dossier moeten afwachten. Mocht klant binnen een 2-tal weken nog geen reactie hebben ontvangen kan ze ons steeds terug contacteren. Gelieve bij alle communicatie het dossiernummer (1000337730) te vermelden. Met vriendelijke groeten, Luc Boens Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 12 mei 2025 16:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Digitale electriciteitsmeter s:www.fluvius.be/disclaimer
S. D.
Naar: FLUVIUS
Mijn originele klacht loopt al van 2/04, dat mijn meterstanden niet overeenkomen met mijn verbruik. Nadien op 25/04 kreeg ik ref 1000334887. Nadien op 30/04 kreeg ik op ref 452346708 de melding dat de wachttijd zou oplopen. Tot nu heb ik dus nog steeds niets gehoord, en als ik bel kan men enkel zeggen dat 'men ermee bezig is' net zoals u ook weer meegeeft. Mijn laatste afrekening bij OCTAPLUS werd 3/04 'bevrozen, tot uiterlijk 15/06. U begrijpt dat ik GEEN betalingen ga doen voor fouten die door FLUVIUS werden veroorzaakt. Ik heb vorig jaar al aardig wat kunnen opleggen na afrekening van MEGA.
FLUVIUS
Naar: S. D.
Beste klant, We begrijpen je frustratie en erkennen dat de doorlooptijd voor dergelijke dossiers soms lang kan zijn. Voor jouw melding werd klacht 1000334887 ingediend, en op basis daarvan is werkdossier 452346708 aangemaakt. Deze dossiers zijn met elkaar verbonden, en we wachten nu op een datum om de werkopdracht uit te voeren. Tijdens de werkopdracht zullen we controleren welke meter bij welk appartement hoort. Daarna wordt deze informatie doorgegeven aan de afdeling die alles correct in onze systemen zet. Zodra dit is rechtgezet, kunnen we de relevante informatie naar de leveranciers sturen, zodat zij de facturatie kunnen aanpassen. Zoals je ziet, zijn er veel stappen nodig om dit probleem op te lossen, wat de doorlooptijd verlengt. Als je betalingen hebt gedaan op basis van verkeerde gegevens, zullen deze worden gecorrigeerd met de herziene facturatie. Zodra we een datum voor de werkopdracht kunnen inplannen, nemen we contact op met jou of de syndicus. Houd er rekening mee dat onze medewerkers toegang moeten hebben tot alle appartementen om de juiste meter aan het juiste appartement te koppelen. We begrijpen dat je als klant vooral een oplossing wilt zien, en we doen ons best om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 15 mei 2025 10:31 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Nieuw bericht van SARAH D s:www.fluvius.be/disclaimer
S. D.
Naar: FLUVIUS
Beste, bedankt voor uw bericht! Fijn dat er daadwerkelijk inzage werd gedaan in het dossier en niet een standaard antwoord gegeven werd. Er werd ondertussen een afspraak ingepland op 26/05 waarbij een technieker van jullie zal langskomen om alle meters opnieuw aan te sluiten. Eens dit gebeurd is, hoop ik snel bericht van de leveranciers te kunnen ontvangen. Fijn weekend
S. D.
Naar: FLUVIUS
Beste, Op 26/05 zijn uw techniekers langs gekomen, en hebben de meters opnieuw aangesloten, zowel die van het gelijkvloers als de mijne. Dat is nu een week geleden, en "meetgegevens zijn informatief en sommige zijn pas beschikbaar in de loop van de komende 72 uur" zoals uw platform aangeeft. Maar als ik het verbruik nu controleer voor vorige week, lijkt er niets gewijzigd te zijn en verbruik ligt in dezelfde lijn als de vorige weken. Aangezien alles vorige week werd rechtgezet, zou er dan nu al geen wijziging zichtbaar moeten zijn voor die week? Bedankt
FLUVIUS
Naar: S. D.
Beste mevrouw De Wilder, Bedankt voor uw bericht. We hebben gezien dat u ook via de website van Fluvius een nieuwe klacht heeft ingediend. We begrijpen dat u graag snel een oplossing wilt, maar het is niet nodig om ons via meerdere kanalen te benaderen. Uw dossier is momenteel in behandeling. Onze medewerkers zijn op 26/05/2025 bij u langs geweest om de nodige aanpassingen te doen. Deze wijzigingen moeten nu worden verwerkt door onze interne diensten en vervolgens doorgegeven worden aan uw leverancier, die de facturatie zal aanpassen. Dit proces kan enkele weken duren, dus het is mogelijk dat u nog geen wijzigingen ziet in Mijn Fluvius. Mocht u begin augustus nog geen aanpassingen zien, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. We waarderen uw geduld en begrip. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 2 juni 2025 15:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Nieuw bericht van SARAH D s:www.fluvius.be/disclaimer
S. D.
Naar: FLUVIUS
Geachte, Daar ik een herinnering heb ontvangen van mijn huidige leverancier voor de afrekening 09/2024-02/2025, zou het wel goed zijn dat de juiste gegevens gebruikt worden om correcte facturatie te kunnen maken. Ik betaal niets daar dit jullie fout is geweest bij installatie. Hoe komt het trouwens dat ik op jullie platform NOG STEEDS het verbruik van mijn buren zie, en niet de mijne? Daar we nu 3 weken verder zijn, moet dat toch wel zichtbaar zijn?! Wat is men anders komen wijzigen?? Ik moet geduld hebben en wachten tot begin aug, u denkt toch niet dat mijn huidige leverancier ook die uitstel gaat toe verlenen?
FLUVIUS
Naar: S. D.
Beste, We begrijpen best dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten tot definitieve rechtzetting van gegevens en verbruiken. Echter het komen vaststellen ter plaatse is slechts de eerste stap in een vrij lang en complex proces. De betrokken diensten zullen je dossier zo snel als mogelijk verwerken zodat alles juist staat in onze systemen en dat je ook voor de juiste verbruiken wordt gefactureerd. Indien je leverancier je geen uitstel van betaling wil toestaan kan je niet anders dan nu betalen en zodra alles is rechtgezet zullen tegoeden teruggestort of tekorten bijkomend geïnd worden door je leverancier. Fluvius heeft geen inzage of inspraak in de werking van je leverancier, dit dien je dus zelf met hen op te nemen. Hopend je hiermee tijdelijk voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Directie Klantendienst Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.be www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 16 juni 2025 16:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Nieuw bericht van SARAH D s:www.fluvius.be/disclaimer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten