Terug

Digitaal ondertekend contract - weet van niets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Cyrana

30/11/2021

Op 22 oktober 2021 was ik in de Switch winkel in Olen, bekeek een Apple Watch 7. De prijs was hoger dan op de Apple website, maar de verkoper overtuigde mij daar te bestellen omdat hij € 100 cashback kon aanbieden evenals € 90 voor mijn oude Apple Watch (zelfde prijs als op de Apple website). Ik heb op basis hiervan besteld. Mij is op het moment van de bestelling niets over het eventueel afwijken van dit cashback programma gezegd. Toen ik op de bon/ factuur keek, zag ik noch inruil, noch cashback vermeld - dit zou later komen, vertelde verkoper Glenn mij. Vreemd, maar goed.Bij het ophalen werd mij een hoger bedrag in rekening gebracht. De 'cashback' zou via bank worden afgerekend. Op basis hiervan heb ik mijn bankgegevens opgegeven. Na het afronden van alles kwam de verkoper - Jonas - met een nogal lang en complex document dat ik diende te ondertekenen om de cashback te kunnen ontvangen. Bij het bekijken van de details, bleek dat ik moest deelnemen aan een of ander plan, en dat - indien ik niet op een bepaalde datum zou opzeggen - dit plan mij maandelijks per domiciliering geld zou kosten. Niet echt de cashback die men gewoon is...Ik heb toen gevraagd om een klassieke 'cash back' (geld terug), wat men mij weigerde. Ik heb toen gevraagd mijn gegevens (bank nummer, etc) te willen verwijderen, en het contract (dat ik NIET had ondertekend) te willen vernietigen. Ik heb ook gezegd dat ik hier nog op terug zou komen (volle winkel), bij deze.Later op dezelfde ontving ik een email bericht van de firma CYRANABE, waarin stond dat ik een contract met hen digitaal had ondertekend. Absoluut niet. Meende deze naam te herkennen van het contract bij Switch, heb ook het nummer (050-930943) gebeld. Een dame van dit bedrijf vertelde mij dat er geen contract met mij was, en dat zij dit zou bevestigen per email. Ik heb gevraagd dit binnen 24 uur te doen - heb tot nu toe (5 dagen later) niets ontvangen.Mijn verzoek aan Switch is de € 100 cashback te willen honoreren (dwz mij de toegezegde € 100 te willen uitbetalen), aan Cyranabe is mij te willen bevestigen dat er - in tegenstelling tot wat er in hun email bericht staat - géén contract met mij is en dat mijn coordinaten/ gegevens volledig zijn geschrapt.Alvast dank voor uw confirmatie van deze zaken

Berichten (4)

Cyrana

Naar: A. V.

30/11/2021

Bonjour,Votre demande nous a bien été transmise.Nos équipes font tout leur possible pour vous apporter une réponse dans les plus brefs délais.N’hésitez pas à consulter notre FAQ sur notre site internet ou à contacter nos conseillers qui demeurent à votre disposition aux coordonnées mentionnées ci-après.A bientôt !Service ClientPour nous contacter 1 RUE CAMILLE CLAUDEL CS1014126104 ROMANS/ISÈRE CEDEX – FRANCELigne directe +33 (0)4 75 05 24 56 (prix d’un appel national)Mail contact@cyrana.comDu lundi au vendredi de 09h00 à 19h00CYRANA - SAS au capital de 1 000 000 euros - RCS 839 021 987 - Siège social 23 Avenue Kléber 75116 Pariswww.cyrana.comCe message contient des informations confidentielles. Si vous n'êtes pas le destinataire désigné, nous vous remercions de bien vouloir nous en aviser immédiatement et de nous retourner ce message et de le détruire, sans faire un quelconque usage de son contenu, ni le communiquer ou le diffuser, ni en conserver de copie, électronique ou non.

Cyrana

Naar: A. V.

20/12/2021

Geachte heer, Wij volgen uw bericht op en delen u mee dat onze teams binnen 96 uur contact met u zullen opnemen om uw zaak volledig te onderzoeken en uw situatie op te lossen. Met vriendelijke groetService SolutionPour nous contacter:Square de meeus 35,1000 BruxellesLigne directe: 050 93 08 47Mail:solution@cyrana.comDu lundi au vendredi de 08h00 à21h00et le samedi de09h00à18h30Numéro BCE: 0738 788 721

Cyrana

Naar: A. V.

29/12/2021

Geachte heer VAN TUYLL,Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende.Onlangs hebt u contact met ons opgenomen aangaande een verzoek tot inzage, rectificatie, wissing, beperking of bezwaar met betrekking tot uw persoonsgegevens. Hoewel wij altijd alles in het werk stellen om uw verzoek zo snel mogelijk te behandelen, zal de behandeling van uw schrijven - gezien het aantal ontvangen verzoeken - langer dan dertig (30) dagen duren. Ingevolge artikel 12 lid 3 van de Europese richtlijn 2016/679zal de behandelingstermijn van uw verzoek derhalve met maximaal twee (2) maanden worden verlengd.Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Heeft u toch nog een vraag, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens staan onderstaand vermeld.Met vriendelijke groet,EnoraAfdeling KlantenserviceContact:Square de Meea»s 351000 BRUXELLESTelefoon: 050 93 09 43Mail:klantenservice@cyrana.comVan maandag t/m vrijdag van 9u tot19uen zaterdag van9utot18uKBO-nummer: 0738 788 721 www.cyrana.comDit bericht bevat vertrouwelijke informatie. Indien u niet de geadresseerde bent,vragen wij u vriendelijk om ons onmiddellijk op de hoogte te stellen, dit berichtaan ons terug te zenden en vervolgens te vernietigen, zonder gebruik te makenvan de inhoud, deze te communiceren, te verspreiden dan wel anderszinsop te slaan of te kopieren, elektronisch of niet.e klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 30 novembre 2021 09:22À: contact CYRANA contact@cyrana.comObjet: Klacht - Digitaal ondertekend contract - weet van niets - (CPTBE01408113-61)

Cyrana

Naar: A. V.

18/01/2022

Geachte heer VAN TUYLL,Naar aanleiding van uw schrijven van 30/11/2021, met betrekking tot een verzoek om terugbetaling en wissing van uw persoonsgegevens, berichten wij u graag als volgt.Na bestudering van uw dossier, bevestigen wij hierbij dat de terugbetaling van een bedrag van 100 Eur aan u is toegekend. Dit bedrag zal binnen 30 dagen door middel van een bankoverschrijving aan u worden terugbetaald.Voor wat betreft uw verzoek tot wissing van uw gegevens, het volgende. Ingevolge de Wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens van 8 december 1992 en de Europese verordening2016/679, bevestigen wij hierbij schriftelijk dat de persoonsgegevens die op u betrekking hebben - op uw verzoek - verwijderd worden nadat de terugbetaling is gerealiseerd.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Mocht u toch een vraag hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt ons bereiken via onderstaande contactgegevens.Met vriendelijke groet,EnoraAfdeling KlantenserviceContact:Square de Meea»s 351000 BRUXELLESTelefoon: 050 93 09 43Mail:klantenservice@cyrana.comVan maandag t/m vrijdag van 9u tot19uen zaterdag van9utot18uKBO-nummer: 0738 788 721 www.cyrana.comDit bericht bevat vertrouwelijke informatie. Indien u niet de geadresseerde bent,vragen wij u vriendelijk om ons onmiddellijk op de hoogte te stellen, dit berichtaan ons terug te zenden en vervolgens te vernietigen, zonder gebruik te makenvan de inhoud, deze te communiceren, te verspreiden dan wel anderszinsop te slaan of te kopieren, elektronisch of niet.e klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 30 novembre 2021 09:22À: contact CYRANA contact@cyrana.comObjet: Klacht - Digitaal ondertekend contract - weet van niets - (CPTBE01408113-61)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform