Terug

Dieselgate

In behandeling Openbaar

Klacht

G. R.

Naar: Testaankoop

25/07/2025

Beste, In 2016 riepen jullie op om in te schrijven op de groepsvordering tegen de Volkswagengroep inzake wat jullie noemden Dieselgate en om in onze naam te mogen handelen. Voorwaarde was dat wij wel lid moesten worden van testaankoop. 9 jaren later is er eindelijk een uitspraak gekomen waarin de Volkswagen groep schuldig is bevonden. Omtrent de schadevergoeding troffen jullie een minnelijke schikking, maar jullie zijn ermee akkoord gegaan, dat er geen schadevergoeding moet betaald worden aan eigenaars, aan wiens wagen een update werd uitgevoerd. Maar hierdoor blijven tal van (inmiddels jarenlange) klanten van jullie in de kou staan. Volkswagen heeft heel bewust gesjoemeld en werd daardoor veroordeeld. Het feit dat er een update werd uitgevoerd, verandert niets aan het feit dat de klanten bedrogen werden en de update kan niet gezorgd hebben dat de cijfers inzake verbruik en prestaties gelijk gezet werden aan de de beloftes bij de verkoop van de wagens. < wij hebben ondertussen ook kosten gehad, o.a. het jarenlange lidmaatschap van Testaankoop. Jullie hebben dus een heel groot aantal van de gedupeerden in de kou laten staan, door deze minnelijke schikking te treffen. Mijn vraag is nu, wat zijn jullie van plan om de mensen die buiten dit akkoord vallen, toch een compensatie te laten krijgen ? Met beleefde groeten, Guy Rubens

Berichten (4)

Testaankoop

Naar: G. R.

25/07/2025

Beste abonnee, Wij hebben je bericht over je dossier Dieselgate goed ontvangen. We maakten dit over aan onze advocaten, zodat ze deze kunnen nakijken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze juridische dienst. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer

G. R.

Naar: Testaankoop

03/09/2025

Zouden jullie misschien willen antwoorden i.p.v dit zomaar af te sluiten.

Testaankoop

Naar: G. R.

05/09/2025

Beste, We bedanken u om ons dit te melden via ons klachtenplatform en hebben uw verzoek intern doorgestuurd naar de betrokken dienst zodat zij het nodige kunnen doen. Vriendelijke groeten, De klantendienst

Testaankoop

Naar: G. R.

11/09/2025

Beste, We begrijpen dat deze situatie vervelend voor u is. Zoals beloofd hebben we dit nagevraagd bij de betrokken afdeling. Hieronder vindt u de feedback die we van hen mochten ontvangen: De software-updateis een voorwaarde die bepaald werdin het vonnis van 27 juli 2023 dat heeft geleid tot het akkoord tussen Testaankoop en Volkswagen AG. De partijen hebben hierover uitvoerig gediscussieerd, zowel tijdens de procedure als tijdens de onderhandelingen nadien), maar hebben uiteindelijk besloten het vonnis te respecteren. Wij begrijpen jefrustratie omdat jedoor de software-update van jouwvoertuig geen aanspraak maakt op een schadevergoeding. Wij hebben nooitaangespoord om een update te laten doen. Integendeel, wij hebben het feit dat dit verplicht wasbij de autoriteiten aangevochten en hen op de hoogte gebracht van de problemen die consumenten die dit deden, ondervonden. We hebben ook een modelbrief opgesteld voor de garagehouder die de update zou uitvoeren, waarin we onze bedenkingen uitten over de technische oplossingen die werden voorgesteld. Het vonnis in deze zaak is ongetwijfeld niet perfect, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we hiermee toch snel een aanzienlijk deel van de betrokken consumenten konden compenseren, na een zeer lange juridische strijd waarin we enorm veel menselijke enfinanciële middelen hebben geïnvesteerd. Mochten er nog andere openstaande punten in jouwdossier zijn, neem dan gerust contact op met ons zodat wij deze kunnen bekijken. Je kan ons bereiken van maandag tot donderdag van 9u00tot 12u30en van 13u00tot 17u00 op het nummer 025423200. Op vrijdag sluiten onze diensten om 16u00. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform