Terug

Dieselgate: niet in aanmerking

In behandeling Openbaar

Klacht

M. K.

Naar: Testaankoop

22/05/2025

Hallo Ik kreeg een bericht dat het formulier weigert om mijn aanvraag in behandeling te nemen. Niet alleen is dit een heel erg onduidelijke uitleg, ik begrijp ook helemaal niet waarom aangezien ik alle documenten opgeladen heb. Ik krijg in de e-mail een opsomming van alle documenten die nodig zijn maar men geeft geen specifieke uitleg waarom het dossier niet in orde zou zijn. Het enige wat ik me kan bedenken is dat we geen betalingsbewijs meer vinden. Niet erg onlogisch voor een aankoop die in 2009 gebeurde en toen nog deels met een bankcheque gebeurde. Ik begrijp ook niet goed waarom men naast een aankoopfactuur op naam en inschrijvingsbewijs op naam ook nog een betalingsbewijs nodig heeft. Het lijkt erop dat Test Aankoop zich door de D'Ieteren Groep heeft laten rollen door in te stemmen met onmogelijke voorwaarden voor de schadevergoeding zodat er finaal maar weinig mensen in aanmerking zullen komen. Ook de communicatie vanuit Test Aankoop in dit dossier laat te wensen over, te meer omdat wij al van bij het begin alle documenten toen aangeleverd hebben.

Berichten (8)

M. K.

Naar: Testaankoop

27/05/2025

Graag reactie

Testaankoop

Naar: M. K.

28/05/2025

Beste abonnee, Wij hebben je bericht over je dossier Dieselgate goed ontvangen. We maakten dit over aan onze advocaten, zodat ze deze kunnen nakijken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze juridische dienst. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

Testaankoop

Naar: M. K.

05/06/2025

Mijnheer Kerstens, We begrijpen uw reactie en het spijt ons hoe deze zaak is gelopen. Uw opmerking is doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor Dieselgate. Ze nemen zo snel mogelijk contact met u op. Vriendelijke groeten Het klachtenteam

M. K.

Naar: Testaankoop

22/06/2025

Intussen heb ik een antwoord van de Dieselgate-afdeling mogen ontvangen op 6 juni. Hoewel in de communicatie over de afwijziging zelfs niet het onderscheid gemaakt wordt tussen groepsvorderingen en individuele procedures en er een exhaustieve opsomming van alle voorwaarden in die e-mail wordt gegeven blijft de dienst volhouden dat ze de reden voor afwijzing in de communicatie duidelijk vermeld hebben. Ik heb de e-mail van afwijziging bijgevoegd zodat jullie zelf kunnen oordelen. Begrijpen wie begrijpen kan. De dienst geeft in haar antwoord nu wel een duidelijke verklaring: de handtekening op het mandaat dateert van 06 juli 2022, wat twee jaar na de uiterste toegestane datum zou zijn. Nochtans heb ik op 29 november 2016 een mandaat aan TA bezorgd. Omdat men op het mandaat naar een abonneenummer vroeg heb ik mijn gegevens doorgegeven. Wij zijn wettelijk samenwonend: de wagen is door mijn partner aangekocht maar het Test Aankoop abonnement staat op mijn naam. Je kunt toch niet verwachten dat elk lid van de familie een apart abonnement afsluit? Pas op 4 juli 2022 liet TA weten dat het mandaat ondertekend moest worden door mijn partner. Waarom heeft TA zo lang gewacht om mij toen te laten weten dat het dossier onvolledig was? Als men pas in 2022 het dossier besproken heeft met de tegenpartij en het dossier controleerde op volledigheid, waarom heeft men dan geen voorwaarden bedongen bij het tribunaal die rekening houden met deze omstandigheden? Ik heb op 6 juni aan de Dieselgate-afdeling laten weten dat ik dit onbegrijpelijke, zelfs Kafkaiaanse toestanden vind. Van een vereniging die de belangen van de consumenten moet behartigen verwacht je toch wel dat ze klantvriendelijker reageren die de consument proberen te helpen in plaats van in te stemmen met onmogelijke of onredelijke voorwaarden.

Testaankoop

Naar: M. K.

23/06/2025

Beste, Wij hebben je bericht over je dossier Dieselgate goed ontvangen. We maakten dit over aan onze advocaten, zodat ze deze kunnen nakijken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze juridische dienst. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer

M. K.

Naar: Testaankoop

08/07/2025

Ik krijg een automatische e-mail met de vraag af ode klacht afgesloten kan worden. Gezien het dossier nog in behandeling is door jullie juridische dienst mag de klacht niet afgesloten worden.

Testaankoop

Naar: M. K.

08/07/2025

Beste, Wij hebben je bericht over je dossier Dieselgate goed ontvangen. We maakten dit over aan onze advocaten, zodat ze deze kunnen nakijken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze juridische dienst. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer

M. K.

Naar: Testaankoop

20/08/2025

Gezien ik nog steeds geen reactie via de juridische dienst mocht ontvangen werd deze lacht onterech afgesloten. Daarom heropen ik deze.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform