Beste, op 20 december 2019 kochten wij via Krefel een diepvrieskast van Whirlpool no frost WVA35632NFW aan. Nog geen jaar later begon deze diepvries veel lawaai te maken en vroor deze niet meer goed in, op 9 december 2020 kwam er een technieker van Whirlpool langs. Deze zei dat er achteraan iets niet goed zat mogelijks door het transport of een fout van de fabrikant, deze voerde een herstelling uit en zei dat we de diepvries minstens 48u moesten laten ontdooien en dat het probleem vervolgens opgelost zou zijn. In augustus 2021 nog geen 9 maand later begint onze diepvries alweer hetzelfde lawaai te maken en opnieuw vriest deze niet goed meer in, bij het meten met een thermometer geeft deze maar -10 graden meer ipv de -18 graden die de diepvries aangeeft. 30 augustus bellen we hiervoor naar Krefel waarna pas op 14 september een technieker van Whirlpool langskomt. Wanneer deze binnenkomt begint deze direct te zuchten en vraagt hij of zijn collega vorige keer niet heeft uitgelegd wat het probleem is met de diepvries. Hij kijkt snel even naar de diepvries maar voert geen herstelling uit. Hij geeft aan dat de diepvries geen probleem heeft maar dat het probleem gewoon ligt bij de hoge luchtvochtigheid in ons land tegenwoordig met alle regenval. Dat ze dit probleem in Italie met het warmere klimaat niet hebben en dat er niks aan te doen valt buiten het in de gaten te houden en op tijd 48u te ontdooien. Wanneer we hem er op wijzen dat we speciaal een no frost toestel hebben gekocht die we volgens de beschrijving bij aankoop nooit meer zouden hoeven ontdooien en we deze nu dus bijna elke 6 maand 48u zouden moeten laten ontdooien, zegt hij dat dit een algemeen probleem is bij deze A+ toestellen en dat er niks mis is met de diepvries. Hij voert dus geen herstelling uit en geeft aan dat een nieuw toestel ook niet aan de orde is omdat volgens hem de diepvries correct werkt zolang we hem regelmatig 48u laten ontdooien. Wanneer we vervolgens ook nog eens met krefel contact opnemen hiervoor geven deze aan dat zij enkel tot een omruiling kunnen overgaan wanneer de hersteller aangeeft dat het toestel niet meer te herstellen is of hij de correcte werking van het toestel niet kan garanderen. Wanneer een no frost diepvries 2 keer per jaar 48u uit noodzaak moet ontdooit worden lijkt ons dit toch wel zeker niet de correcte werking van dit toestel en vinden wij het schandalig dat wij niet verder geholpen worden. Wij moesten reeds 2 keer op 9 maand onze diepvries helemaal leegmaken een heel deel ervan in de vuilbak gooien en 48u ontdooien en dit noemt de fabrikant de correcte werking van het toestel.Wij hopen dringend op een correcte oplossing voor dit probleem want wij zijn het grondig beu!