Terug

diensten onderbroken ten gevolge van graafwerken van Fiberklaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

S. M.

Naar: Telenet

12/06/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming sinds september 2012, bijna 13 jaar dus. Op 8 juni 2025 om 8u in de ochtend werden mijn diensten digitale televisie en vast internet onderbroken. Tot op vandaag donderdag 12 juni 16u is dat nog steeds het geval. Morgenvroeg zullen we dus EEN WEEK zonder vaste telenetdiensten zitten. Dit heeft geleid tot een aantal grote problemen binnen ons gezin. Mijn 3 kinderen die allemaal in hun examens zitten kunnen hun online cursussen NIET raadplegen om te studeren. Mijn vrouw en ikzelf kunnen al een week geen thuiswerk doen omwille van dit probleem. Niet alleen ik, maar onze hele straat heeft hetzelfde probleem. De telenet kabels werden namelijk op meerdere plaaten overgetrokken en beschadigd door graafwerken van Fiberklaar. Sinds vrijdag 8 juni bellen ik en mijn buren dagelijks met de telenet storingsdient. Bij het begin van elk gesprek zegt men dat men van de storing nog niet op de hoogte is. Tegen het eind van elk gesprek zegt men dat het morgen hersteld wordt. Niets is minder waar. Het ging zelfs zo ver dat de operater op de storingsdienst (015666666) zei dat zijn tools om het probleem op te sporen niet werkte. Hij ging het aan een collega vragen. Ik word op een wachtlijn gezet, die na een kwartier gewoon ingehaakt wordt. Bovendien zijn het ongehoord lange wachttijden om een probleem te melden. Gemiddeld ben je 20 a 30 min bezig. Elke dag opnieuw zegt een stem dat de wachttijd langer is dan normaal. Als je dan zolang wacht zou men toch op zijn minst mogen verwachten dat je probleem genoteerd wordt. Dik amateurisme noem ik dit. Vanmorgen werd ik weliswaar gebeld door telenet zelf. Men zei me dat de techniekers onderweg waren. Toen die effectief ter plaatse kwamen zeiden die doodleuk: " dit werk is niet voor ons maar voor een graaf ploeg" en weg waren ze. Hoe kan dat? Heel onze straat meldt al van vrijdag 8 juni dat de kabel bij GRAAFWERKEN werd overgetrokken en dan sturen ze iemand die niet eens 2 kabeleinden in een reeds gemaakte put (desnoods voorlopig) aan elkaar kan verbinden. zie bijgevoegde foto's. ONVOORSTELBAAR! Bovendien krijgen sommige buren van telenet gedurende de duur van panne unlimited 4G op hun mobiele devices. Als ik daar naar vraag word ik afgewimpeld en er wordt gezegd dat dat onmogelijk is. Ik betaal nochtans 153€ per maand voor een WIGO abonnement met 4 simkaarten. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk VOOR volgend weekend, zijnde zaterdag 14 juni 2025 de betrokken diensten opnieuw te herstellen. Ik verzoek tevens een schadevergoeding van DRIE MAANDEN GRATIS TELENETDIENSTEN voor het geleden ongemak, het extra woon werk verkeer en de obstuctie van het recht op studeren van mijn kinderen. Met vriendelijke groet, S.M.

Berichten (1)

Telenet

Naar: S. M.

23/06/2025

Beste, Wij hebben uw klacht goed ontvangen en beantwoorden dit zo snel mogelijk. Met vriendelijke groet, Telenet Confidential - Limited


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform