Terug

Diensten onbruikbaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. S.

Naar: Telenet

26/04/2024

Beste,Om 4u39 vanmorgen, kreeg ik een sms'je (voor de zoveelste keer!!) van Telenet waardoor mijn nachtrust voor de zoveelste keer verstoord werd. Dit sms'je meldde mij (voor de tweede keer) dat mijn mobiele diensten geblokkeerd werden omwille van een openstaand saldo.Nadat ik op 15 april om 4u10 eenzelfde sms'je kreeg, heb ik als klant onmiddellijk gereageerd en via telefoon (0800.68.000) gevraagd waar Telenet dit bedrag haalde want tussen 1 januari 2024 en vandaag, 26 april 2024, is er van mijn rekening al 616,48 euro (alstublieft!) naar Telenet gevloeid in terugkerende maandelijkse bedragen? De collega van de telefonische klantendienst ging mij op 15 april 2024 terugbellen, maar helaas...Daarop heb ik onmiddellijk gereageerd door via Whatsapp dezelfde vraag te stellen. Op 8 april 2024 had ik al eens de vraag gesteld waarom er een openstaand saldo van 162,12 euro zichtbaar was in 'mijn Telenet' want dat er volgens mij iets niet klopte: nooit beantwoord...Op 16 april 2024, stel ik de vraag waarom de collega mij daags voordien niet heeft teruggebeld en waar in godsnaam een vermeende achterstal van 162,14 euro vandaan komt: nooit beantwoord... Het is te zeggen er wordt naast de kwestie geantwoord om 16:39 (op een bericht van 12:08 dat toch over belangrijke zaken gaat: een vermeende openstaande vordering van Telenet) waarop ik om 17:17 opnieuw de vraag stel vanwaar haalt Telenet een achterstallig bedrag van 164,12 euro?. Op 17 april 2024 om 10:39 krijg ik antwoord: het gaat over een openstaand saldo van 164,12 euro waarvan 162,12 euro voor een factuur van 21/02/2024 en 2 euro voor een factuur van 21/03/2024. Kleine kanttekening: de factuur van 21/03/2024 heeft als vervaldatum 20/04/2024 en daarop is al een openstaand saldo genoteerd nog voor de vervaldatum is bereikt? Deze whatsapp communicatie nam plaats op 17 april 2024 om 10:39u!Maar goed, op mijn rekeningafschrift zie ik maandelijks - rond de 20e - systematisch een bedrag van 154,12 euro van mijn rekening gaan met telkens als OGM de OGM die op mijn Telenet facturen staat nog steeds geen antwoord op de vraag vanwaar haalt Telenet het openstaand saldo dan?.Ik stuur via Whatsapp een screenshot van mijn betalingen (op vraag van de Telenet medewerker) waarop duidelijk te zien is dat er in december 2023 twee keer 154,12 euro van mijn rekening gaat, hetzelfde bedrag in januari 2024, februari 2024 en maart 2024. Hierop wordt eindelijk geantwoord: Alles lijkt me correct hoor. (peaceteken) In februari had je een factuur van 156,12 euro. Steve.Om zeker te zijn dat alles dan in orde is, herhaal ik de vraag waar Telenet een achterstal van 164,12 euro haalt raad eens? NIET BEANTWOORD.Op 19 april 2024 om 09:32u, stuurt Telenet mij dan de vraag om nóg eens een overzicht van mijn betalingen te sturen, maar op een ander platform en stelt Sofie dat er een betaling voor een factuur in bijlage niet is binnengekomen. De OGM op die factuur eindigt op 41027 en datzelfde OGM nummer staat in de betaling die op 20 maart 2024 van mijn rekening is gegaan! Eén administratieve rommel met vandaag dus de tweede keer een eenzijdige verstoring van het mobiele netwerk waardoor mijn zoon - student - eveneens is afgesloten van de buitenwereld op een vrijdagochtend om 4u39 en dat waarschijnlijk voor een heel weekend zal zijn. SCHANDALIG en vooral zonder enige rechtsgrond!Vandaag is er een vermeend openstaand saldo van 174,12 euro en zegt 'mijn telenet' dat er een actief afbetalingsplan op mijn naam loopt. Ik heb nooit om een afbetalingsplan gevraagd? Tevens stelt 'mijn telenet' dat er een aanrekening per post is vertrokken en dat is - toevallig op het moment waarop BPost staakt en de postbedeling zwaar verstoord is... Volgens mij gaat het zelfs niet om een aanrekening, maar om een aanmaning met 10 euro extra kosten, zoals Telenet ze altijd verstuurd, zonder voorafgaand een kosteloze herinnering te sturen met opnieuw 15 dagen betaaltermijn(Europese wetgeving).Dat verklaart dan waarom ze ineens van 164,12 euro naar 174,12 euro gaan, maar de factuur van 21/02/2024 waarvan beweerd wordt dat ze niet werd betaald, is wel degelijk betaal op 20/03/2024!Wat de achterstal van 2 euro betreft: Telenet weet heel goed waarom ik deze niet heb voldaan. Telenet rekent mij een sms van derden aan (betalende dienst) dus ik - de klant - vroeg aan Telenet - de leverancier - wanneer er uitgaand verkeer van mij naar die betaaldienst is geweest. Telenet verwijst naar mijn verbruiksfactuur, maar daar staat enkel inkomend verkeer van het betaalnummer op vermeld, waar ik Telenet ook onmiddellijk op wijs. De volgende stelling van Telenet is wij mogen deze gegevens jammergenoeg niet met u delen??? De leverancier mag dus geen gegevens met de klant delen, maar ze staan gewoon op een bijlage aan een factuur! Alleen vind ik er nergens uitgaand verkeer van mij aan een betaaldienst op, hetgeen de aanrekening van extra kosten zou verantwoorden. Zonder mijn akkoord voor de kosten, is er geen grond om ze door te rekenen (MNO richtlijn). Maar goed: 614,48 euro afhandig gemaakt door Telenet op 4 maanden tijd en al twee keer afgesneden van het mobiel netwerk op grond van achterstallige facturen waarvan mijn rekeningafschrift het tegendeel bewijst? Ik ben de bank van Telenet alleszins niet: op jaarbasis kost dit contract mij 1848 euro (!) in maandelijkse bedragen die ook netjes op tijd allemààl werden betaald tot op vandaag. Ik heb geprobeerd de klantendienst te bellen (ja, 's nacht want Telenet stuurt ook sms'en 's nachts), maar daar krijg ik voortaan enkel een bandje waaruit heel duidelijk is dat ik op dat nummer niet zal geholpen worden. Geen klantendienst, geen antwoord op whatsapp en geen reactie op doorgestuurde betaalbewijzen op hun vraag...Bravo Telenet! Ik weet wat mij te doen staat want dit is oplichting, pesterij en diefstal van de bovenste plank om nog maar te zwijgen van het moedwillig (al meerder malen) verstoren van de nachtrust van derden.

Berichten (1)

Telenet

Naar: K. S.

26/04/2024

Beste,We hebben uw klacht goed ontvangen echter hebben wij deze klacht ook via de ombudsman ontvangen, wij zullen verder werken via dat dossier.Alvast bedanktMet vriendelijke groeten,TelenetConfidential - LimitedConfidential - Limited Confidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform