Terug

diensten afgesloten nadat telenet betaalde rekening niet terugvind

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. T.

Naar: Telenet

05/11/2019

Beste,Op 9 okt betaalde ik mijn telenet factuur maar vergat mijn mededeling toe te voegen. Ik had dit echter direct opgemerkt en na telefonisch contact moest ik een overschrijvingsbewijs doorsturen naar hun facturatie dienst. Dit heb ik diezelfde dag nog in orde gemaakt. Een week later merkten we dat onze factuur nog steeds op onbetaald stond en kregen we de melding dat we extra kosten moesten betalen omdat we te laat waren. Na meermaals contact te hebben gehad met de klantendienst en een 2de mail met overschrijvingsbewijs komen we te horen dat ze de bijlage niet konden openen en dat daardoor onze mail niet behandeld was (week 2 na de betaling). Nogmaals het betalingsbewijs doorgestuurd in ander formaat zoals opgedragen. Telenet geeft aan dat ze onze betaling niet kunnen terugvinden, terwijl de bank bevestigd dat de betaling wel degelijk van onze rekening is gegaan. Weer een week later krijgen we de melding dat onze diensten worden afgesloten als de betaling voor 2 maanden + extra kosten niet in orde is binnen de 2 dagen. Opnieuw gebeld en weer konden ze niets doen voor ons dan wachten op de facturatiedienst om dit in orde te brengen. 2 werkdagen gepasseerd en onze diensten zijn afgesloten. Diezelfde dag lopen we naar een telenet winkel in de buurt om dit uit te klaren maar ook hier konden ze niets doen voor ons. Ondertussen zijn onze diensten terug geactiveerd voor twee dagen. Als dit niet in orde is binnen deze tijdspanne zullen we weer worden afgesloten. Kort samengevat: hoe kan het dat het zoveel tijd in beslag neemt, en zoveel ongemak veroorzaakt om onze betaling terug te vinden terwijl wij er zeker van zijn dat dit betaald is. En waarom is dit niet opgelost na 7 telefoons, 4 e-mails en een bezoek aan de telenet winkel. Wij weigeren extra kosten te betalen omdat we tijdig betaald hebben. Op hun eigen website schrijven ze ook dat dit probleem zo opgelost wordt met 1 telefoontje naar de klantendienst. Wij hopen dat wij via deze weg gehoord en geholpen worden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform