In 2017 heb ik zonnepanelen laten plaatsen door de firma Advenso (Jabbeke) na een Samen Sterker actie Vlaams-Brabant. Ik heb dan geen problemen gehad met de firma maar er is ook nooit een technisch probleem geweest. In maart 2022 heb ik dan een thuisbatterij (UZ Energy L051100-A) met Solis omvormer (RAI-3K-48ES-5G) laten plaatsen. Geen probleem tot ik begin augustus vaststel dat de batterij niet meer oplaadt. Ik meld het probleem per e-mail, men zegt dat er waarschijnlijk een update van de software moet gebeuren maar meldt enkele dagen later dat het systeem offline is. En dan beginnen de problemen met om de 2-5 dagen zinloze antwoorden op mijn vragen om hulp. Telefonisch is de firma plots niet meer te bereiken (meerkeuzesysteem: ofwel wordt onmiddellijk de verbinding verbroken na een keuze, ofwel zegt een stem dat men een mail moet sturen omdat niemand beschikbaar is, maar op de mails wordt natuurlijk niet geantwoord men kent mijn nummer?). Ik heb dan ook contact opgenomen met het Benelux Service Center van Solis. Gezien de datalogger van het systeem niet meer werkte heb ik die verwijderd wat ik volgens het BSC niet had mogen doen (er was toch geen verbinding tussen de logger en de router, langs de UTP kabel), en men verwijst me terug naar de installateur (Advenso), die zoals hiervoor niet antwoordt zelfs als ik verklaar alle kosten te zullen betalen. Dit sleept dus al meer dan een maand aan, en zou dit probleem graag opgelost zien maar weet niet meer wat te doen.