BesteIk heb nu al een jaar lang een Omnium verzekering die ik bij de aankoop van mijn smartphone meteen had aangesloten op aanraden van de medewerker in de winkel aangezien ik van plan was om veel rond te reizen in Zuid-Amerika (backpacken). Ik had deze verzekering nooit nodig tot ik uiteindelijk in Brazilië toch werd bestolen en mijn gsm dus kwijt was. Hiervan heb ik ook aangifte gedaan bij de lokale politie. Ik heb dan ook een claim ingediend voor diefstal (wat gedekt was) en ik kreeg dit antwoord: Zoals beschreven in Art.1.10 van de algemene voorwaarden van het Smartphone Omnium contract, is het verzekerde toestel gedekt op voorwaarde dat het na activatie van de verzekering gedurende minstens 15 dagen op regelmatige basis werd gebruikt met de simkaart van Proximus. Wij stellen vast dat dit niet het geval was. Wij kunnen bijgevolg geen gunstig gevolg geven aan uw vraag tot tussenkomst voor deze schade Echter zat de simkaart dus wel degelijk in het toestel en dat al sinds de aankoop. Dit is ook gewoon verifieerbaar door Proximus (de tussenpersoon die mij de verzekering aanbood). Ik heb zelfs een nieuwe simkaart moeten aanvragen die ik nu gebruik. Ik heb meerdere malen geantwoord op deze mail van Proximus en heb hier geen antwoord op gekregen waardoor ik nu dus klacht wil indienen (mijn laatste mail naar Proximus dateert van 14 augustus, wederom onbeantwoord). Ik heb ondertussen ook reeds formeel klacht ingediend bij de ombudsman van de verzekeringen.Wij zijn met ons gezin nu al meer dan 15 jaar klant bij Proximus en hebben een maandelijkse factuur van meer dan 200 euro en wij worden nu op deze manier beloond. Ik ben het vertrouwen in Proximus nu wel kwijt en zit nu al meer dan een maand zonder vervangtoestel.