Terug

Diefstal of Onrechtvaardigheid

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: De Watergroep

29/12/2017

Klantrekening: D010713065Toegangscode: KV3GZ7UQContractnummer: W003227075Hierboven mijn gegevens waar DE WATERGROEP . mij gerust kan op terugvinden. Ik ga niet in het kort maar volluit mijn verhaal uitschrijven want het zal de eerste keer zijn dat ik mijn verhaal volledig kwijt kan met tenminste een hoop dat er iemand op reageert, want ik geloof dat DE WATERGROEP geen personeel in dienst heeft of het personeel dat daar werkt heeft geen respect, enthousiasme of krijgen een aandeel op de diefstal!Voordat wij beginnen beste lezer wil ik graag dat jullie even gaan surfen google.be en type : Geen water verbruikt, maar toch een factuur! Lees eens wat er allemaal gaande is. En denk eens na over is DE WATERGROEP een MONOPOLIE of meer een bedrijf waar communisme heerst! geen alternatief! geen personeel dat reageert dus over een oplossing spreek ik nog niet eens. enigste wat ze kunnen doen is ookal je een mail, telefoon, aangetekende brief verstuur na enkele maanden opkomen met een aanmaning in de brievenbus met +15 euro kosten :). een reactie, oplossing, antwoord op uw vraag? Neen dat krijg je dus nietHierbij mijn verhaal! 1 jaar geleden kreeg ik een factuur van +/- 1600 euro (230m3 water) in mijn brievenbus. Raar, maar toch even bellen of er een fout is. Meteen kreeg ik een mevrouw aan de lijn van dat het juist is aan de hand van uw cijfer die ik doorgaf, maar zij kon er zelf ook niet in geloven en vroeg mij om samen te checken. De meterstanden werden toch correct doorgegeven, maar dat kon zij ook niet geloven. Zij vroeg mij of ik een zwembad had of ik een lekkage had. Het antwoord was neen. En gaf door dat met 2-en thuis ben. Ik werk mijn vrouw werkt en beide zitten samen de hele week in een avondopleiding, weekend vetrekken we uit op citytrips + 2 maanden was ik in het buitenland (wat ik allemaal kon voorleggen met alle bewijzen) Wat nooit is gevraagd. Dus het heeft geen belang voor DE WATERGROEP hoe of wat BETALEN MAAR!Hierop werd het gesprek beëindigd Hierop volgde na verschillende mail, telefoons en aangetekende brieven ( van mij naar DE WATERGROEP dus geen misverstand, want communiceren doen ze zeker niet!) Kreeg ik uiteindelijk een reactie dat er iemand van DE WATERGROEP zal langskomen. Deze keer was het wel gratis, want Iemand DE WATERGROEP . een fout begaat moet je +/- 300 euro betalen dat er iemand langskomt. Maar gelukkig moest het bij mij niet, tja ze dachten van 1600 euro wij willen al genoeg jatten.Uiteindelijk kwam er iemand lang! Hierbij de interessante stuk van het verhaal. Een meneer van DE WATERGROEP echt wel vriendelijk. Eerste keer een iemand die eens ging bekijken en luisteren. Maar veel moest ik al niet zeggen. Meneer heeft van boven tot onder geen lekkage kunnen terug vinden. Zwembad hadden wij ook niet :) op verdiep 1, Ik kreeg ook te horen dat ik ZEKER HET WATER NIET HEB GEBRUIK! Omdat als er 230m3 door een kraan of over verschillende kranen (toevallig 3 maar thuis) kalksporen zou achterlaten, maar die van mij waren proper. Lekkage kon ook niet volgens hem, want 230m3 op verdiep 1 waarvan mijn onderburen geen druppel van gezien hebben. Waarbij hij ook met een grapje kwam, het hele huis zou wegvaren met 230m3:). Maar indien ik nog altijd mijn meter wou laten testen dat ik 370 euro moest bijbetalen, maar deze niet moest doen want hij was zeker dat de meters zelden stuk gaan dat de cijfers mooi in één lijn waren...Maar toch goed om dit te horen, je bent gerust na enkele maanden stress. Uiteindelijk is er iemand langs geweest en zij heeft effectief niets terug gevonden en had mondeling en schriftelijk door dat er geen lekkage en gebruikssporen zijn. Hierop dacht ik dat er een oplossing zou komen, maar wat blijkt dat er geen lekkage is betekend voor hun blijkbaar gebruikt dus kreeg ik gewoon eenzelfde factuur zonder EENIG REACTIE in mijn brievenbus! Dus als ik wel een lekkage had was het beter? Dan zou ik eentje maken! Meneer zij duidelijk dat het niet gebruikt is uit uw sanitair! nier hier niet in uw leidingen. Dus geen lekkage betekent niet dat ik het hebt gebruikt, waarom stuur je een persoon als je hem toch niet gaat luisteren!!! Dus ik kan gewoon begrijpen dat hij is langskomen om mij te doen zwijgen, want de factuur moest betaald worden!Ok na weer vele telefoons, mails en kreeg ik gewoon een vermindering zomaar zonder enig reactie of reden een vermindering:) Uiteindelijk een bedrag van 1486 euro ipv 1600 euro :). Hierop kreeg ik ook de dreiging om het te betalen of wij schorsen uw waterlevering.NU IS MIJN VRAAG WIE IS DE WATERGROEP? EEN MONOPOLIE OF MEER DAN EEN MONOPOLIE!Ik kan gerust kiezen of ik de bus of de trein of met de auto ga! Dus NMBS is een Monopolie met alternatieven. Maar wie of wat heeft DE WATERGROEP de macht zodat zij beslissen en mensen kunnen dreigen! Sorry om het zo uit te spreken, maar wat bij fouten zoals mij! Wie gaan DE WATERGROEP . een woordje doen. Die gasten luisteren niet, begrijpen niet en weten of lezen van niets!https://www.hln.be/geld/economie/vlamingen-betalen-voor-hun-water-83-miljoen-te-veel~a7467ccd/http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2917692http://www.standaard.be/cnt/dmf20170314_02778987https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnenland/te-hoge-waterfactuur-voor-duizenden-mensenen nog veel meer, maar kon het niet terugvinden! HBVL 2000 gezinnen betalen te veel voor waterfactuur + een boer dat 4000 liter heeft gebruikt terwijl zijn lijn niet actief was en hij leefde in het buitenland Deze zijn ook niet meer terug te vinden. Verwijderd uit drang of ik weet het niet alles blijf en staat mooi op het website, maar toevallig dat weer niet.Maar toch terugkomend op mijn verhaal! Ik ging akkoord met het betalen van 123 euro per maand + 60 euro per maand dat ik extra betaalde zodat ik er gewoon van af ben, maar totdat in de zomer ik van alles begon te horen. Mijn buren die een factuur krijgt van +/- 8000 euro wat nadien wordt verlaagd naar 1900, zoals ik boven vermelde een boer dat 4000 liter water moet betalen terwijl de lijn afgesloten wat door door het maatschappij zelf. Ik heb tot nu toe +/- 1000 betaald en ben gestopt na alles wat ik rondom hoor! Nu is mijn vraag een meterstand dat +230 is verhoogd, maar een personeel van jullie dat duidelijk zelf via uw sanitair is niet gebruikt, via uw leidingen binnen en buitenhuis ook geen lekkage of gebruikssporen + ik zit op verdiep 1. Mag ik vragen waar het water is gegaan? Als zij mij kunnen bewijzen kijk jij hebt het gebruik dan betaal ik de resterende 500 euro meteen, maar indien deze niet kan bewezen worden dan vraag ik al het geld dat ik betaalde terug!En ik ben zeer duidelijk! Ik kreeg vandaag weer een brief / een dreiging na 4 maanden op een aangetekende brief die ik heb verzonden met geen reactie geen antwoordt gewoon een aanmaningsfactuur! De gast of gasten die met deze dossier bezig zijn zijn of niet enthousiast met hun werk, of krijgen commissie op diefstal of zijn gevoelloos of het zijn geen mensen, maar systemen die automatisch aanmaningen versturen zonder enig reactie, want zo onrechtvaardig kan niemand zijn!Hierbij verstuur ik dan deze verhaal via Test aankoop waar en hoe het zal belanden weet ik ook niet, want deze wordt naar DE WATERGROEP verzonden. Zijn zullen deze keer wel moeten antwoorden, maar dit schrijven als volgtJa gast wij zijn gekomen op controle er werd niet teruggevonden dus je moet betalen, wij hebben u al een vermindering van 110 euro gegeven. Hierop hebben wij u een aanmaning verzonden om te betalen of wij schorsen uw lijn. Indien u een controle wenst 370 euro betalen en komt er iemand langs (wat ik zeker niet ga doen, want jullie luisteren uw eigen personeel nog niet eens!) Er is al iemand langsgekomen ik vraag met af of jullie weten wat hier is onderzocht en genoteerd. Maar tjaMensen ik schrijf hier deze gewoon om het online te zetten, een oplossing verwacht ik al een jaar maar komt niet dus veel zal er niet van komen. Maar ik ga doorzetten. Mijn lijn mogen zij schorsen! wij toch zelden thuis :) ik drink nooit uit mijn kraan (waterflessen) :) douchen e.d. kunnen wij gerust bij mijn ouders...Ik laat jullie nog water horen wat


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform