BesteGraag wil ik mijn hart eens luchten over de wanpraktijken van onze bank “Argenta”. Onze dochter werd nl. slachtoffer van kaartdiefstal en het enige wat Argenta daarop te zeggen heeft is dat dat haar eigen schuld wel zal zijn.Even de feiten in een notendop.In januari bezoekt mijn dochter Charlotte Beniest het Argenta-kantoor omdat haar app niet meer werkt. Ze beloven dat de app spoedig weer zal werken. Dat is echter niet zo. Ze gaat na een week of 2 terug. Ze beloven opnieuw dat het in orde komt.Op 4 februari wil ze met haar bankkaart betalen en merkt dat ze die niet meer in haar bezit heeft. Ze had eind januari er nog mee betaald bij de Action, maar nu was ze spoorloos. Ze meldt dit meteen aan Cardstop. Ze gaat ook naar het kantoor van Argenta om een nieuwe kaart aan te vragen. Daar krijgt ze te horen dat haar rekening geblokkeerd is en dus geen nieuwe kaart krijgt. Waarom weten we op dat moment niet.Op 15 februari werkt haar Argenta-app nog stééds niet maar deze keer krijgt ze te horen dat haar rekening gehackt is en krijgt een overzicht van haar rekening en het nieuws dat die geplunderd is. Er wordt vastgesteld dat de dief op 31 januari in 5 verschillende transacties (opname via bankcontact) 360 euro heeft opgenomen van de zichtrekening. De rekeningstand kwam zo op nul.Op 1 februari echter was er een inkomende storting op haar rekening van een andere Argenta-klant van 1500 euro. Lukas Pasquarelli is een voor ons onbekend persoon en blijkbaar eveneens een 18-jarige Argenta-klant volgens onze bankier.Diezelfde dag van de storting neemt de dief weer 624,7 euro van de rekening.Doordat dit bedrag van 1500 euro buiten onze wil om op de rekening kwam kon de dief natuurlijk wel meer afhalen dan de initiële 360 euro die op de rekening stond. Aangezien storting en opnames op dezelfde dag gebeurden was de dief duidelijk op de hoogte. Argenta betaalde de 1500 euro van Pasquarelli (die naar de politie was gegaan) meteen terug en haalde hiervoor geld af van Charlotte’s spaarrekening.Argenta beslist echter dat Charlotte aan dit alles heeft meegewerkt, aangezien de dief de code kende van de kaart. Wij zijn geen computerexperts maar iedereen weet dat er vele technieken mogelijk zijn om codes te kraken, in het bezit te krijgen, e.d. Aangezien de laatste transactie bij de Action in Boortmeerbeek gebeurde is er misschien daar al iets fout gegaan.Op het moment van de geldopnames kon onze dochter onmogelijk aanwezig zijn op die plaatsen waar de kaart werd gebruikt, camerabeelden die Argenta had kunnen opvragen zouden dit bewijzen maar die moeite deden ze niet. Camerabeelden zouden ons ook tonen wie de dief is, maar dat is blijkbaar onbelangrijk.Argenta verbreekt heel laconiek de relatie met Charlotte! Charlotte, een toegewijde student met prachtige resultaten, die haar centjes op de bank spaarde is nu plots een kleine 1000 euro armer. Had de argenta-app gewerkt was het wellicht nooit zo ver kunnen komen. Had Argenta niet van de ene rekening op de andere 1500 euro per vergissing gestort, was het eveneens ook niet zover gekomen. Doch komen ze hier gewoon mee weg door de klantenrelatie te verbreken en geen cent terug te betalen.Ik hoop dat dit voorval aan het licht komt. Ik hoop dat ze tenminste een deel van haar centjes terug krijgt. Misschien is Charlotte niet het enige slachtoffer. Vriendelijke groetenGill Masson.