Terug

Desktop niet hersteld en verloren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. A.

Naar: Cool blue

21/11/2023

Beste,Op 13 oktober 2023 heb ik mijn desktop, die nog steeds in garantie is, binnen gebracht bij Coolblue Wilrijk voor herstelling. Ik heb in de beschrijving duidelijk geschreven dat de computer crasht wanneer de videokaart een inspanning moet leveren bijvoorbeeld bij het spelen van een game. Anderhalve week later kreeg ik de desktop terug, zogezegd hersteld. Het enige wat gebeurd was, is een nieuwe installatie van Windows. De videokaart was dus niet getest bij de reparatie en het probleem was dus niet opgelost. Daardoor heb ik desktop onmiddellijk terug aangemeld voor herstelling op 26 oktober 2023. Daarbij heb ik opnieuw duidelijk vermeld dat de videokaart moet getest worden door ofwel een benchmarktest of het draaien van een zware game. Het is namelijk een gaming PC.Zodat de desktop niet verloren gaat heb ik die weer persoonlijk afgegeven in de Coolblue winkel zelf te Wilrijk.Na 2 weken geen nieuws vroeg ik op 8 november 2023 wat de status van de herstelling was. Daarop kreeg ik het antwoord dat Coolblue de desktop was kwijtgespeeld:Hoi Thomas,Bedankt voor je mailtje. Fijn dat je even naar de status vraagt van je pc.Op dit moment is de pc nog niet binnengekomen in het depot. Natuurlijk zijn we al aan de slag gegaan om na te gaan waar je pc blijft, dus daar zijn we druk mee bezig. We hebben alleen even tijd nodig hiervoor en vragen daarom nog een heel klein beetje geduld. Hopelijk is hij snel terecht bij ons en kunnen we voor je aan de slag gaan.2 weken lang ben ik aan het lijntje gehouden door de klantendienst van Coolblue waarbij ik meermaals mijn aankoopbedrag terug eiste, vruchteloos. Gisteren kreeg ik dan plots via Facebook een bericht dat de desktop opeens terecht is en naar een externe reparateur is gestuurd, maar ik krijg geen enkele informatie over hoe lang ik nog moet wachten.De redelijke termijn van reparatie is nu al aanzienlijk overschreden, ik wacht in feite al sinds 13 oktober op reparatie. En ik heb ook geen enkel vertrouwen dat het herstellen nu correct zal gebeuren (vervanging van de videokaart Nvidia RTX 3080).Ik wil mijn aankoopbedrag terug, maar wordt keer op keer afgewimpeld door Coolblue. En ik wil dit aankoopbedrag terug op mijn rekening, niet als tegoed op de website. Het vertrouwen is namelijk geschonden.De PC gebruikt ik niet alleen voor het gamen maar ook om van thuis uit te werken voor mijn job. Normaal werk ik meerdere dagen per week van thuis uit maar door deze situatie moet ik al anderhalve maand elke dag pendelen naar kantoor. Op deze manier lijdt ik schade door heel dit verhaal. Ik wil snel een nieuwe PC kopen, maar wordt door Coolblue gegijzeld door de onzekerheid.Mvg,Thomas

Berichten (1)

T. A.

Naar: Cool blue

30/11/2023

Op 28 november kreeg ik bericht van Coolblue dat de desktop niet hersteld wordt omdat geen defect is gevonden volgens de standaard tests van HP. Ik heb nochtans meermaals verteld hoe ze het defect kunnen reproduceren maar op deze manier kunnen ze dus de reparatie of vervanging en dus de garantie van het onderdeel ontwijken. Een inbreuk op de consumentenwetgeving.Ik kreeg toen de keuze van Coolblue om de desktop onhersteld terug te laten sturen of te laten vernietigen. Aangezien ik uiteraard voor terugsturen heb gekozen gaat Coolblue ervan uit dat ik geen herstelling wens en de zaak gesloten is. Coolblue weigert dus in feite te herstellen en probeert er kostenloos vanaf te geraken. De beloofde compensatie voor het meer dan 5 weken wachten wordt ook in de doofpot gestoken.Nog steeds heb ik de PC niet terug. Die zou 2 dagen geleden opgestuurd worden maar ik heb hier geen enkele update van ontvangen. Ik verwacht van Coolblue ofwel vervanging van het defecte onderdeel: de videokaart, ofwel houden ze de pc en betalen mij het aankoopbedrag terug.Een deftig antwoord krijgen van de klantendienst is echter onmogelijk. Ze lezen de historie van heel deze zaak niet en proberen alle vragen af te wimpelen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform