Terug

desinformatie en slechte communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. H.

Naar: ING - Bank and kantoren

05/04/2022

Betreft schade -100-66-18956, 1) Ik heb informatie verkregen bij ING operations-nonlife aangaande mijn polis. De algemene voorwaarden werden herzien bij de opmaak van de nieuwe ING producten. Bij de nieuwe polissen, werden deze bijdragen aangepast en daarom werd de verzekerde rechtsbijstand opgetrokken van 9009 Euro naar 12.500 Euro. de reden is dat de vorige bijdrage niet meer in proportie stond met de kosten die tegenwoordig worden gehandhaafd.In vergelijking met de kosten zoals ereloonkosten , expertisekosten en rechtbankkosten zijn deze verviervoudigd in 17 jaar. Het departement Operations-nonlife liet me verstaan dat de oude polis had kunnen vervangen worden naar de nieuwe ING -polis. Uiteraard werden de nieuwe premies dan ook herzien.Deze nieuwe voorwaarden werden mij nooit gemeld in die 17 jaar . het is voor mij als verzekerde een recht om hiervan op de hoogte te worden gebracht en voor de verzekering een plicht om dit te melden. Wij als verzekerde hebben ook een meldingsplicht als er een aanpassing is op de te verzekerde goederen. Er werd mij deze kans ontnomen, om zelf, hier een beslissing te kunnen nemen.Ik ben al 35 jaar klant bij ING en sinds 2005, ik heb de polis steeds netjes betaald en heb in al die jaren voor een minder gunstige polis betaald , terwijl een nieuwe klant met de nieuwe polis beter verzekerd is .2) In het kader van Artikel 1382 BW, Elke daad van de mens, waaronder een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden, heeft ING vooropgesteld dat vanaf de start van het dossier op 25/07/2013 , alle kosten die voortvloeien uit het dossier, moesten vooruitbetaald door de eiser.Ik heb mij aan deze afspraak gehouden, elke factuur werd betaald, maar nu blijkt met uw schrijven, dat u zich niet aan deze afspraak hebt gehouden. Na 8 jaar wordt mij de rekening gepresenteerd waarop vermeld staat dat u het expertisebureau en het advocatenkantoor reeds vergoed had . Zonder mijn medeweten, ik werd hier nooit van op de hoogte gesteld .Het was dus niet in de mogelijkheid om mijn boekhouding in balans te houden aangaande de maximale waarborggrens. Trouwens, zelfs bij de start van het dossier werd mij niet verteld dat er enigszins een maximale waarborggrens was .3) Twee keer per jaar geeft de ABEX , de ABEX INDEX uit die de evolutie weergeeft van de kostprijs van de bouw van gebouwen en privéwoningen. Bij de afrekening werd hier geen rekening mee gehouden.Ik meen te mogen zeggen dat er heel wat fouten zijn gebeurd wat betreft communicatie, informatie zelfs desinformatie van ING, het stuit me tegen de borst om niet correct te zijn vertegenwoordigd door mijn ING Bank die ik 35 jaar trouw ben gebleven, ik voel me gedupeerd en in de maling genomen.Ik verwacht dan ook dat deze situatie wordt rechtgezet en dat u alsnog het bedrag van 5592.77 Euro betaald, namelijk 3491 euro , het verschil van de waarborggrens, de expertisekosten CS2 en de factuur van advocatenbureau Ardent , plus de Abex index van het bedrag.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: S. H.

16/06/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform