Ik heb in maart 2016 een nieuwe Peugeot 2008 gekocht. 2 jaar na de aankoop, begin van de maand mei heb ik gemerkt dat airco van de auto niet meer werkte. Ik ben bij Peugeot garage (Limauto Genk) geweest en verteld wat er aan de hand was. Ze zouden een diagnose test uitvoeren en op die manier zouden ze weten wanneer deze storing gebeurde en wat heeft dit veroorzaakte. Hoog waarschijnlijk is deze storing tijdens de garantie periode gebeurd, maar ik heb ik het niet gemerkt omdat ik het niet aangezet heb in de winterse seizoen. Want, de garantie periode was pas verlopen 1.5 maand geleden. Als de storing tijdens de garantie periode gebeurd was, zou ik helemaal niks betalen. Dat was ons afspraak. Ze hebben een afspraak gemaakt over één maand. Na een maand ben ik er weer bij hen geweest en ze hebben vastgelegd dat er een lek was en door de lek hebben ze niet kunnen diagnose test uitvoeren enzo. Ze hebben ook niet kunnen vinden waar de lek was, daarom hebben ze een koude middel toegevoegd om volgende keer te kunnen zien waar de lek is. Daarna hebben ze nog een andere afspraak gemaakt over één maand. Na één maand ben ik weer bij hen geweest en deze keer hebben ze weer niet kunnen vinden waar de lek was, maar ze hebben vastgelegd dat de airco pomp defect was. Ze hebben me verteld dat ik waarborg had en zouden ze graag zowel de airco pomp als radiator vervangen en op die manier alle problemen van mijn auto opgelost zou zijn. Ik zei dan oké. Ze hebben mij gezegd dat ze deze onderdelen zouden bestellen en ik moest afwachten totdat de bestelde onderdelen binnenkomen. Ze zouden me laten weten als ze de onderdelen binnen zouden hebben.Ik heb één maand gewacht en nog niks van hun gehoord en ik heb hen zelf gebeld of ze ze binnen hadden. Ze hadden nog niks binnen en ze hebben me gezegd dat ze nogmaals met hen contact zouden nemen en zodra ze binnen zijn zouden ze mij laten weten. Ongeveer na 3 weken of 1 maand hebben ze mij gebeld dat de bestelde onderdelen binnen waren en ze wilden nog een andere afspraak maken. Maar deze keer hebben ze ongeveer na 6 weken afspraak datum gegeven door de drukte. Na 6 weken ben ik weer bij hen geweest en deze keer hebben ze vastgelegd dat door de kapotte airco pomp veel metaal stukjes in de airco leiding waren. En ze hebben verteld dat ze deze leidingen en de hele airco systeem moesten vervangen en zou nog meer kosten. Ze hebben de nodige onderdelen bijbesteld en deze keer weer een andere afspraak gegeven over 3 weken.Deze keer hebben ze alles vervangen en mijn auto was in orde. Maar er wordt nooit een diagnose test geweest. Bovendien ze hebben mij verteld dat Peugeot tussenkomt enkel voor de %50. Ik was niet akkoord en ik heb gezegd dat het niet mijn schuld was, en toen ik mijn auto bracht moesten ze de tussenkomst al vastleggen als %100. Want toen ik voor het eerst met hen contact nam was er %100. Ik heb zoveel tijd verloren duur de verschillende afspraken en bestellingen enzo en nu vragen ze zoveel geld. Naast de tussenkomst van %50 van Peugeot, zijn ze zelf %30 extra tussengekomen maar toch heb ik 25,16 € voor de koude middel betaald en nu heb ik door de reparatie het factuur van 574,88€. Dit bedrag is niet mijn schuld, ze hebben niet de tussenkomst vastgelegd toen ik voor het eerst met hen contact opnam. En er wordt nooit een diagnose test uitgevoerd om te weten wanneer deze storing gebeurde. Bovendien hebben ze mij nooit laten weten dat bij elk uitstel de tussenkomst van Peugeot zakt.