Terug

Demon games scam

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Proximus

21/09/2021

Beste, Ook ik werd slachtoffer van de Demon Games scam, waarbij door een online advertentie weg te klikken, men zich onwetend (en dus de facto onwetttig) registreert voor een wekelijks te betalen abonnement van in mijn geval maar liefst 4.99 euro. Dit werd mij pas bekend gemaakt door middel van mijn factuur bij Proximus, waarbij mij zo voor de maand augustus maar liefst 24.95 euro wordt aangerekend. Ik las me wat in en zette dit abonnement reeds stop via het 0800 nummer. Ook stuurde ik een klacht naar proximus (zie bijlage) en belde ik met een medewerker, die me uiteraard vertelde dat Proximus hier niets aan kon doen en onschuldig is in deze. Uiteraard is Proximus hier echter niet onschuldig in deze, want zijn zijn verantwoordelijk voor het operationeel functioneren van, de toepassing van de privacywetgeving op én de beveiliging van hun dienst M-pay, waarvan ik tot vandaag niet eens wist dat dit bestond. Ik heb hen of eender ander persoon nooit de toestemming verleend om zonder uitdrukkelijke bevestiging van mijnentwege betalingen aan te rekenen, laat staan te laten incasseren door derden. Proximus is heel goed op de hoogte van het feit dat dit een manier van oplichting is waarbij van hun diensten (die ik niet gevraagd heb) misbruik wordt gemaakt om mensen geld af te troggelen. Als ik een pop-up ad maak waarbij u zonder het te weten uw huis aan mij afstaat indien u de app wegklikt, dan gaat u dat ook niet doen, veronderstel ik. Het is zo glashelder een moreel verwerpelijk geval van fraude dat het belachelijk is dat hier zoveel inkt voor moet vloeien. Uiteraard zal ik ook nog Demon Games/PM Connect rechtstreeks aanschrijven en daarnaast heb ik ook al de ombudsman telecom aangeschreven. In afwachting betaal ik uiteraard geen cent voor een dienst waarvan ik de modaliteiten niet ken, geen gebruik van heb gemaakt en überhaupt nog nooit van gehoord heb. Daarom moet ik ook klacht indienen tegen Proximus in plaats van PM Connect, aangezien ik bij mijn weten geen consument ben en dus geen klantendossier heb.

Berichten (1)

Proximus

Naar: S. B.

22/09/2021

Beste klant,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192980657818]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform