Terug

defekte computer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. R.

Naar: Cool blue

10/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 4 december 2024 heb ik bij jullie een LENOVO THINKPAD X1 Carbon 12 21KC004TMB azerty bij uw aangekocht. Op dit toestel werd ook nog een apparatuur verzekering exclusief diefstal genomen. Polisnummer 206482431. Prijs 2.648 eur BTW inclusief. Ik stel echter vast dat dit toestel op geen enkel manier degelijk werkt. Niet enkel is het uitermate traag maar ik krijg ook allerlei notificaties dat er issues zijn met de pc (nadat ik de Norton Security 360 deluxe 2020 heb geinstalleerd) en die normaal 1 jaar gratis is dat ik moet een abbonnement moet onderschrijven opdat mijn PC sneller wil gaan. Het toestel herkent ook niet sommige USB aansluitingen en ik moet telkens opnieuw 5x afsluiten en opstarten om hem aan de praat te krijgen. Kortom, dit toestel is klaar voor de vuilbak.Ik heb kontakt opgenomen met jullie naverkoop dienst en daar zegt een zekere EVA dat ik de PC moet terugsturen voor repartie en dat dit het enige is wat ze kan doen. Niet enkel heb ik dan géén PC meer om mijn bedrijfje te laten werkenn, maar dan zou ik al meteen een gerepareerd toestel hebben terwijl ik toch wel voor een nieuw toestel heb betaald. Dit lijkt mij allemaal kort door de bocht. Ik heb via jullie bedrijf het toestel aangekocht omdat het bij testaankoop goed staat aangeschreven. Nu heb ik toch wel mijn bedenkingen bij de objectiviteit hiervan. Graag zou ik dan ook een nieuw toestel verkrijgen aangezien ik daar ook voor heb betaald. Bovendien stuurt u eerst een nieuw toestel op en stuur ik u het defekte toestel terug zodat ik kan werken. Daarom verzoek ik u onverwijld mij een functionerende PC Lenovo Thinkpad X1 toe te sturen en dan kan u het defekte toestel dat u hebt geleverd terug nemen. Zo verlies ik niet nog meer tijd en kan mijn bedrijf haar eigen klanten wel bedienen. En misschien aan Eva de opleiding geven om haar klanten niet zomaar "door te sturen met een dat is dan pech reaktie".... dat maakt het alleen nog maar erger. Getuigd van weinig betrokkenheid bij de al dan niet zakelijke klanten. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (2)

Cool blue

Naar: L. R.

12/02/2025

Hi Lydia, Ik begrijp dat je graag beschikt over een betrouwbare laptop. Jammer om te lezen dat de laptop teleursteld. Je hebt bij ons altijd 30-dagenbedenktijd op een aankoop. Gedurende deze periode kan je het toestel uittesten. Voldoet het niet aan je wensen? Dan kan je het binnen die termijn aanmelden voor een retour. Je kan het dan omruilen naar een ander toestel of terugsturen voor een geldteruggave. Het toestel heb je aangekocht op 3 december 2024 en valt daardoor niet meer binnen de 30-dagenbedenktijd. Heb je vanaf dag 1 deze problemen met de laptop? Het is mogelijk dat de laptop teveel programma's en/of tabbladen in je browser draaiende heeft. Hierdoor wordt de laptop automatisch langzamer, omdat het harder moet werken. Daarnaast is het ook belangrijk dat je de harde schijf niet tot het optimale opvult. Hierdoor kan een computer ook trager worden. Laat altijd iets van 10 tot 20 GB ruimte over. Op dit moment kan ik je inderdaad enkel een reparatie aanbieden. Persoonlijk raad ik je aan om nog eens te kijken welke processen er allemaal op de laptop draaien. Kijk daarnaast ook instellingen na zoals energiebesparende modus bijvoorbeeld. Daar kan je aangeven om je laptop optimaal te laten werken in plaats van de batterij te besparen. Daarnaast kan ik ook altijd een systeem reset aanraden indien de laptop in de eerste dagen na aankoop wel naar wensen werkte. Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Robert van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On February 10, 2025 at 8:30 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

L. R.

Naar: Cool blue

13/02/2025

Beste Robert, bedankt voor je antwoord die volledig aansluit met de standaard Q&A waarmee jullie website vol staat. Het is evenwel zeer moeilijk zo niet onmogelijk om het toestel aan te bieden voor reparatie zonder al die pagina's verplicht te moeten doorlopen. Misschien een hint om hier de klant niet zijn ganse dag te laten verliezen om een defect "nieuw"apparaat terug te sturen. Wij worden voor onnodig tijdsverlies en inefficiëntie immers niet betaald. Ondertussen heb ik ook gemerkt dat ik plots géén review bij dit toestel kan zetten op jullie website. Ook toevallig neem ik aan.... Vermits ik dan toch verplicht alles moest doorlopen heb ik dan maar meteen jullie methode voor reviews doorgenomen. Blijkt dus veel bla bla te zijn maar basically komt het hierop neer : indien het niet positief is kan de review niet worden geplaatst. Lijkt me meer "een woke "attitude. Zullen we dus maar 5 sterren zetten om iedereen blij te maken en niemand tegen de schenen te schoppen ook al is het toestel defect bij eenmalig gebruik. Ter info, ik heb wel degelijk kennis van computers dus neen, ik hoef niet na te gaan of de stekker in het contact zit bij wijze van spreken. Momenteel heb ik enkel de Microsoft Office geïnstalleerd (die ik trouwens ook bij jullie heb gekocht) en het Norton antivirus programma dat door jullie werd meegeleverd. Verder niks, de computer heb ik tot nog toe niet kunnen gebruiken wegens zoals reeds gezegd in het begin van mijn mail...hij werkt niet.... Het gaat dus niet over de keuze van het toestel maar over het functioneren ervan. Herstellen is dus wat jullie voorstellen. Lijkt me zoiets als een geaccidenteerde wagen krijgen terwijl je voor een nieuwe betaald. Mag ik jullie ook een raad geven, google dit apparaat eens in de Engelse taal...u zal verbaasd staan welke reviews dan naar boven komen....die staan haaks op wat er bij jullie op de website staat aangeschreven. U kan dan ook lezen dat Lenovo blijkt een zeer slechte reputatie te hebben voor het zogenaamd "herstellen", dan terug te bezorgen, dan terug herstellen, dan terug te bezorgen...en zo verder totdat de garantie termijn is verlopen en de klant dus nooit over een werkend toestel heeft beschikt. Er blijken zelfs rechtszaken tegen hun lopende en reeds veroordelingen. Kortom....zou deze computer sowieso wel mogen worden aangeprezen als "cool blue's keuze". Klant is immers koning volgens jullie.... Steeds met de glimlach als is het in dit geval zuur. Lydia ps : ik besef wel degelijk dat u als medewerker niet meer kan doen. Mijn opmerkingen zijn gericht tegen het bedrijf(dienst).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform