Beste, in sept 2019 hebben we de oven in gebruik genomen. Bij het in gebruik nemen gaf de oven de foutmelding F235. De verkoper heeft ons doorverwezen naar Miele omdat het toestel nieuw was. Op 10/9/19 bezoek van technicus die beweerd dat 'alles correct werkt' en uitzonderlijk geen kosten zal aanrekenen. Toestel bleef foutmelding geven. Op 16/9/19 opnieuw bezoek van (ander) technicus die een mechanisch defect vaststelt (luchtklep). Bij gebruik stellen we vast dat de gerechten niet gaar zijn ook niet na herhaling van procedure. Op 31 okt komt Alain De Jaegher (die werkt voor Miele freelance) het toestel demonstreren. Hij stelt vast dat het toestel niet de gevraagde temperatuur bereikt. Op 18 nov 2019 opnieuw bezoek van dezelfde technieker die via zijn computer een 'instelling wijzigt'. Mijn vraag waarom niet op het toestel zelf de instelling gewijzigd wordt blijft onbeantwoord. Even later krijgen we een nieuw defect : na spoeling loop het water niet weg, melding hiervan op 5 december 2019. Na meerdere telefoons en emails komen ze pas op 7 jan. 2020 herstellen. Een sensor wordt vastgekleefd om het probleem op te lossen. Vandaag opnieuw problemen. We starten de oven via 'menukoken'. Na ongeveer 45 minuten is de oven nog steeds in 'opwarmingsfase', wat normaal ongeveer 10 minuten mag duren.We hebben - ook via verkoper - aangedrongen op een nieuw toestel. Met bovengenoemde klachten kunnen we nog moeilijk spreken van een nieuw toestel +- 3200 €.Aangezien miele niet in staat is om het toestel te herstellen eisen we de volledige terugbetaling inclusief een compensatie voor gemaakte kosten (telefoons, lang overbodig verbruik elektriciteit ...).Dirk Oosterlynck-Vandevenne