Terug

Defecte Tolino

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. R.

Naar: Standaard Boekhandel

11/02/2021

Ik heb een probleem met mijn Tolino e-reader die ik kocht bij Standaard Boekhandel. Hij is plots niet meer aan te krijgen. Toen ik met het defecte apparaat naar het betreffende winkelfiliaal ging, kreeg ik te horen dat Standaard Boekhandel recent overschakelde naar een ander merk, Vivlio. Dit blijkbaar alles zonder medeweten van Tolinoklanten zoals mezelf. Er werd mij verteld dat ik geen beroep kan doen op technische ondersteuning. Een aanspreekpunt zou er in België gewoonweg niet bestaan. Tolino wordt niet meer op de Belgische markt gebracht. Zonder een blik te werpen op het toestel, zei de winkelbediende dat het probleem met mijn e-reader waarschijnlijk niet op te lossen is. Ik moest dan maar een exemplaar van het nieuwe merk Vivlio kopen. Ik ben niet te spreken over het gebrek aan service voor Tolinoklanten. Ik kocht de Tolino Vision 2 destijds, vertrouwend op het advies van de Standaard Boekhandelmedewerker. Ik ben altijd erg omzichtig met het toestel omgesprongen. Het is trouwens geweten dat e-readers heel lang meegaan. Ik ben dan ook niet geneigd mijn Tolino zomaar aan de kant te schuiven zonder dat er een nazicht en/of reparatie plaatsvond. Standaard Boekhandel heeft een verantwoordelijkheid op te nemen ten aanzien van hun Tolinoklanten, nl. continuïteit in de service ook al schakelde men over naar een ander merk. Klanten zomaar in de kou laten staan, is ronduit schandalig.Ik verwacht dat Standaard Boekhandel ervoor zorgt dat ik technische ondersteuning kan krijgen voor mijn defecte Tolino. Zo niet verwacht ik een gedeeltelijke of volledige terugbetaling van de aankoopsom.

Berichten (7)

Standaard Boekhandel

Naar: E. R.

11/02/2021

Contact: 652290 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 652290. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omallevragenbinnen de vijf werkdagen te beantwoorden.Omwille van de coronacrisis kan dit mogelijks iets langer duren. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

E. R.

Naar: Standaard Boekhandel

15/02/2021

Ik had via het contactformulier al een klacht ingediend. Nu na 10 dagen volgend antwoord dat niet bepaald helpend is:Beste mevrouw Roijaards,Hartelijk dank voor je bericht.elke tolino-houder werd op de hoogte gehouden van de overschakeling, u zal de nieuwsfeit waarschijnlijk gemist hebben. Wij kunnen het laten nakijken maar laten de Tolino reader geen reparatie ondergaan.Met vriendelijke groet,Mohamed BentouhamiVreemd antwoord. De Tolino kan worden nagekeken, maar niet gerepareerd. Er moet toch een service na verkoop beschikbaar blijven? Veel info haal ik niet uit deze mail. Verder een weinig behulpzame reactie. Ik verwacht dus van uw kant toch meer dan dit. Ik hoop inderdaad binnen de 5 werkdagen een reactie van uw kant te ontvangen. Mvg,Elisabeth Roijaards

E. R.

Naar: Standaard Boekhandel

15/02/2021

Contact: 652290Beste,Ik had via het contactformulier al een klacht ingediend. Nu na 10 dagen volgend antwoord dat niet bepaald helpend is: Beste mevrouw Roijaards, Hartelijk dank voor je bericht. elke tolino-houder werd op de hoogte gehouden van de overschakeling, u zal de nieuwsfeit waarschijnlijk gemist hebben. Wij kunnen het laten nakijken maar laten de Tolino reader geen reparatie ondergaan. Met vriendelijke groet, Mohamed Bentouhami Vreemd antwoord. De Tolino kan worden nagekeken, maar niet gerepareerd. Er moet toch een service na verkoop beschikbaar blijven? Veel info haal ik niet uit deze mail. Verder een weinig behulpzame reactie. Ik verwacht dus van uw kant toch meer dan dit. Ik hoop inderdaad binnen de 5 werkdagen een reactie van uw kant te ontvangen. Mvg, Elisabeth Roijaards

Standaard Boekhandel

Naar: E. R.

15/02/2021

Contact: 656475 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 656475. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omallevragenbinnen de vijf werkdagen te beantwoorden.Omwille van de coronacrisis kan dit mogelijks iets langer duren. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: E. R.

15/02/2021

Contact: 656476 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 656476. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omallevragenbinnen de vijf werkdagen te beantwoorden.Omwille van de coronacrisis kan dit mogelijks iets langer duren. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: E. R.

20/02/2021

Contact: 652290 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Wij blijven als klantendienst beschikbaar voor onze Tolino klanten ook alworden we niet meer ondersteund door Tolino zelf, dus je mag altijd jetolino gratis via je winkel in de buurt aan ons bezorgen voor nazicht. Wijonderzoeken dan of we het toestel alsnog kunnen herstellen. Onze actie werduitvoerig via mail en via de winkels aangegeven, de omruilactie liep toteind augustus 2020. Je bestelde sinds 2015tot op heden 17 ebooks bij ons, je kan deze ook nog altijd blijven lezen opeen ander toestel, daarvoor hoef je geen Vivlio aan te kopen. Onze ebookskunnen gelezen worden op iPads, tablets,... Gezien je toestel niet meer in garantie zit, kunnen we hier geen vergoedingvoor aanvragen, we ontvangen wel graag je toestel voor nazicht op deklantendienst.Metvriendelijke groet, Fadoua El Yahiai Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: E. R.

01/03/2021

Contact: 656475 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Wij blijvenals klantendienst beschikbaar voor onze Tolino klanten ook al worden we nietmeer ondersteund door Tolino zelf, dus je mag altijd je tolino gratis via jewinkel in de buurt aan ons bezorgen voor nazicht. Wij onderzoeken dan of wehet toestel alsnog kunnen herstellen. Onze actie werd uitvoerig via mail envia de winkels aangegeven, de omruilactie liep tot eind augustus 2020. Gezien je toestel niet meer in garantie zit, kunnen we hier geenvergoeding voor aanvragen, we ontvangen wel graag je toestel voor nazicht opde klantendienst. Met vriendelijke groet Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform