Terug

Defecte simkaart waarvoor we maanden betaalden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Scarlet

13/02/2021

Beste,Wij hebben in oktober 2020 een splinternieuwe iPhone SE aangekocht en hebben daarvoor toen een abonnement genomen bij scarlet (RED-abonement 2GB). Van het moment dat we de SIM van Scarlet installeerden merkten we echter dat de batterij van het nieuwe toestel extreem snel leeg liep. Het toestel werd hiervoor tot drie maal toe naar Apple gestuurd voor revisie. Bij Apple vonden ze geen probleem (maar het werd daar niet getest met de SIM van Scarlet). Toen de iPhone de tweede keer terug kwam van revisie en het probleem er nog steeds was, opperde ik bij Apple dat het misschien aan de Sim lag, maar dat dachten ze niet want dat hadden ze nog niet meegemaakt. Ik heb toen contact opgenomen met Scarlet om het probleem uit te leggen maar de medewerker van Scarlet lachte mij toen net niet uit en zei dat het onmogelijk aan de SIM kaart van Scarlet kon liggen. Toestel is dan derde keer binnen gegaan bij Apple maar probleem was niet opgelost. Na die derde keer hebben wij een volledig nieuw toestel gekregen van Apple, om dan tot de constatatie te komen dat de batterij opnieuw binnen 15h plat was. Na uitvoerige communicatie met een senior manager van Apple kwam die ook tot de conclusie dat het bijna niet anders kon dan dat het aan de SIM kaart van de provider lag. Uiteindelijk zijn wij nu overgeschakeld naar proximus. Nieuwe Simkaart en hoera, de batterij gaat nu drie dagen mee. Het probleem lag dus overduidelijk aan de simkaart van Scarlet. Indien ze me na mijn telefoontje van een paar maanden terug een andere sim hadden gestuurd was het probleem dus waarschijnlijk toen opgelost geweest. Dat is echter niet gebeurd en na heel veel over en weer communiceren met Apple en het verkrijgen van een nieuw toestel, hebben wij het abonnement van Scartlet dus bijna niet gebruikt doordat er een probleem was met hun eigen SIM kaart. Ondertussen hebben wij nog twee facturen gekregen van 13 euro, maar ik vind dat wij niet moeten betalen voor iets wat niet werkte. Bovendien zou men bij Scarlet beter onderzoeken wat er mis was met die SIMkaart ipv mij niet te geloven. Wie weet hoeveel mensen zijn er nog met zo'n Simkaart die niet goed functioneert maar die het niet doorhebben. Het abonnement dat wij bestelden was voor mijn moeder en zij wist ook niet dat het abnormaal was dat ze zo veel haar smartphone moest opladen. Het is pas toen ze erover klaagde dat haar oude Nokia veel langer meeging dat wij doorhadden dat er iets niet klopte. Lang verhaal kort. De laatste facturen van Scarlet willen wij niet meer betalen omdat we geen service kregen en het probleem bij Scarlet zelf lag. En verder zou ik graag willen dat dit gepubliceerd wordt zodat mensen weten dat een slecht functionerende batterij misschien wel het gevolg kan zijn van een SIMkaart! Bij Apple was dit probleem niet gekend en Scarlet zei ook dat het onmogelijk was. Er moet echter iemand de eerste zijn, EN ... nu we een nieuwe Sim hebben van proximus, dat dezelfde zendmasten gebruikt, is er geen probleem meer.

Berichten (15)

P. V.

Naar: Scarlet

01/03/2021

Ik heb net weer bericht gekregen om een openstaande factuur van 13,5 euro te betalen. Er loopt reeds een klacht waar ik nog geen antwoord heb mogen ontvangen. Gezien de aard van de klacht, weiger ik de openstaande factuur te betalen. Gelieve de openstaande factuur te annuleren. Ik zal niet nalaten, zelfs voor zo'n klein bedrag, juridische stappen te ondernemen. Dit is een principekwestie. Peter Van Elsen - klantnummer 16959460

P. V.

Naar: Scarlet

12/03/2021

Vandaag een creditnota gekregen voor een factuur waarvoor ik een maand gelden belde met een medewerkster, en die toen gecrediteerd zou worden, EN daarbovenop een aanmaning om achterstallige betaling te vereffenen. Stop daarmee en volg mijn klacht op. Tot op heden nog niets, nul komma nul, van Scarlet gehoord.Zoals gezegd weigeren wij te betalen voor een defecte simkaart. Indien Scarlet zichzelf ook maar een klein beetje serieus zou nemen, zouden jullie mijn klacht op z'n minst kunnen onderzoeken. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. Liever uren verliezen, en lullen over een factuur van 13 euro in plaats van het probleem effectief te onderzoeken.Ik verneem graag iets van jullie, en dan bedoel ik niet dat jullie aanmaningen moeten sturen!

Scarlet

Naar: P. V.

06/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

P. V.

Naar: Scarlet

06/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

Scarlet

Naar: P. V.

07/04/2021

Beste,We hebben de klacht CPTBE01196840-54 met als Scarlet referentie 16959460 in behandeling genomen.Wij geven u een technische uitleg.Een simkaart heeft geen stroom nodig om te werken dus dit kan de baterij niet leegmaken.De simkaart wordt enkel gebruikt als verificatie middel zodat het juiste toestel de juiste telefoonnummer krijgt.Log van het feit dat het toestel al dan niet snel leegloopt veranderd dit niets aan het abonnement.Wij bieden een abonnement aan waarmee u kunt bellen, smsn, surfen,... . Uit de gegevens is gebleken dat deze diensten werkte en er gebruik van werd gemaakt.Dit is ook de reden waarom de rekeningen blijven te voldoen.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.be

P. V.

Naar: Scarlet

13/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

Scarlet

Naar: P. V.

13/04/2021

Beste,We hebben de klacht CPTBE01196840-54 met als Scarlet referentie 16959460 in behandeling genomen.Wij blijven met de uitleg die u reeds ontvangen heeft.Het abonnement/verbruik staat los van de baterij van uw toestel.Bijgevolg blijft het abonnement/verbruik dan ook te betalen.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.be

P. V.

Naar: Scarlet

13/04/2021

Geachte Kim v,Het abonnement/verbruik staat niet los van de simkaart.Maar de simkaart weigeren jullie dus pertinent te controleren op fabricagefouten?Peter

Scarlet

Naar: P. V.

14/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

P. V.

Naar: Scarlet

14/04/2021

Beste Kim v,Zoals gezegd werd dit alles uitgebreid getest samen met de mensen van Apple.Kan u gewoon simpel antwoorden op mijn vraag: Jullie weigeren jullie eigen simkaart te controleren?Peter

Scarlet

Naar: P. V.

14/04/2021

Beste,We hebben de klacht CPTBE01196840-54 met als Scarlet referentie 16959460 in behandeling genomen.Er wordt niet gewijgerd om een simkaart te onderzoeken maar in dit specifiek geval is het niet mogelijk.Enkel actieve kaarten kunnen onderzocht worden en de desbetreffende kaart is niet meer actief.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.be

P. V.

Naar: Scarlet

14/04/2021

Beste Kim v,Ik veronderstel dat jullie die kaart wel zouden kunnen heractiveren vermits ze nog in mijn bezit is, indien jullie echt de moeite zouden nemen om dit probleem ter harte te nemen.Peter

Scarlet

Naar: P. V.

14/04/2021

Beste,We hebben de klacht CPTBE01196840-54 met als Scarlet referentie 16959460 in behandeling genomen.Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om een gedeactiveerde kaart opnieuw te activeren.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarletscarlet.be

P. V.

Naar: Scarlet

14/04/2021

Beste Kim v,Oh ja, veiligheidsredenen...en zo vinden jullie telkens wel een andere uitvlucht.Dus komt het er inderdaad op neer dat jullie weigeren jullie verantwoordelijkheid op te nemen om jullie eigen product aan een analyse te onderwerpen.Peter

P. V.

Naar: Scarlet

14/04/2021

Beste Kim v,Ik concludeer hieruit: dat jullie je verschuilen achter veiligheidsredenen om jullie eigen product te onderzoek. Bovendien zeggen jullie dat ik lieg. En daarbovenop menen jullie dat de experten van Apple onbekwaam zijn. Van jullie zijde ontbreekt echter alle goede wil om het probleem te onderzoeken, laat staan op te lossen.Peter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform