Terug

Defecte dampkap

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: VANDEN BORRE

28/06/2021

Beste,Ik contacteer jullie ivm een defecte dampkap van AEG, aangekocht bij jullie op 16/02/2019.Tot onze grote verbazing begon deze ineens te 'lekken'. Uiteraard zeer slecht voor ons vuur maar ook enorm ongelooflijk aangezien onze dampkap nog zo recent is.We kunnen bijna niet geloven dat ook dit toestel defect is. U kan mijn klantendossier bekijken en zal zien dat zo goed als ELK toestel dat ik jullie heb gekocht al defect is geweest of al een reparatie nodig heeft gehad! Zo hebben we ook al problemen gehad met onze oven, kookplaat en diepvries. Allen aangekocht bij Vandenborre. Jullie slogan geeft aan 'akte van vertrouwen' te zijn maar in het echte leven vind ik hier zeer weinig over terug.Voor de andere toestellen hebben we, soms met heel veel voeten in de aarde en na veel moeite te doen, wel altijd de hulp gekregen waarvoor dank maar ditmaal wil men ons afschepen door te zeggen dat ze buiten garantie valt.Ik heb ook al telefonisch contact gehad met AEG die ook aangeven dat dit niet normaal is.Het is geen goedkope dampkap maar een kwalitatief toestel van een A-merk. Zij geven aan dat de filter die vol zit met vet kan wijzen op een slechte plaatsing of een defect.Als ik er nu over nadenk zijn er altijd al kleine gebreken geweest, zo kan ik enkel de achterste 2 kookplaten gebruiken om zaken te koken aangezien het van de voorste platen niet tot in de dampkap geraakt. Het icoon van de filter die moet gereinigd worden blijft ook vaak branden, zelfs als ze volledig gereinigd zijn en gaat dan ineens na een paar dagen weer uit.Ik had mij hier nooit vragen bij gesteld maar nu ik zie wat er al allemaal aan onze dampkap scheelt, waren dit al tekenen aan de wand.Aangezien wij al zoveel hebben meegemaakt met producten die verkocht zijn door jullie, verwachten wij dan ook om hulp van jullie te krijgen met de dampkap.Zo niet, dan laten we dit onderzoeken en als we er op uitkomen dat een slechte plaatsing aan de oorzaak ligt, zullen we het ook niet laten om hiermee verder te gaan.Wij zijn mensen die enorm hard werken om degelijke toestellen te kunnen kopen en wij dragen ook echt zorg voor onze nieuwe toestellen maar op deze manier worden wij voor blok gezet. Het minste dat Vandenborre in deze situatie kan doen is een service voorzien, zeker wanneer men rekening houdt met het verleden en ons klantendossier er eens bij neemt om in detail te bekijken. Een werknemer had voor ons een interventie ingepland om te komen kijken naar het probleem MAAR 10 min later word ik door iemand opgebeld die zegt dat er niemand langs zal komen. Ze zouden het dossier overmaken naar AEG. Heel makkelijk allemaal want dit probleem is NIET normaal! een motor die na 2,5 jaar VOL zit met vet dat de condens er zo afdruipt is niet normaal en was enkele maanden geleden ook al niet normaal en kapot. In se hebben wij dus nog steeds recht op een dienstverlening binnen de garantie termijn.Momenteel kan ik niet koken met dampkap, ik zit geblokkeerd.Kunnen jullie dit bekijken en mij ook effectief een voorstel doen voor hulp? Alvast bedankt,Coppens Joyce(tel: 0483/230.744

Berichten (11)

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

28/06/2021

DATA NOT AVAILABLE

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

30/06/2021

Beste,Het spijt ons te verenemen dat je problemen ondervindt met de werking van je AEG-dampkap.Aangezien de garantietermijn op dit toestel intussen verstreken is, is het voor ons helaas niet mogelijk om een gratis herstelling uit te voeren.Er werd een afspraak vastgelegd met een technieker op 03/07/2021. We zullen zijn diagnose afwachten en op dat moment beslissen of er een eventuele commerciele tussenkomst mogelijk is of niet.We houden je uiteraard verder op de hoogte.Vriendelijke groeten,DominiqueConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

J. C.

Naar: VANDEN BORRE

02/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

04/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

07/07/2021

Beste,We bekijken je dossier opnieuw en houden je zo snel mogelijk op de hoogte van het verdere verloop.Intussen hebben we bevestiging ontvangen van AEG dat er een afspraak voorzien is op 12/07 voor nazicht en/of herstelling van de dampkap. We wachten de bevindingen af van deze technieker vooraleer we een definitief standpunt kunnen innemen.Tot binnenkort,DominiqueConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

J. C.

Naar: VANDEN BORRE

12/07/2021

Beste,De technieker van AEG is net langsgeweest en heeft gezien dat de buis niet was aangesloten op de dampkap. Men heeft deze niet vastgetaped waardoor deze al die tijd boven de dampkap 5cm boven de dampkap heeft gezweefd. De dampkap is door een technieker van jullie geïnstalleerd. Dit zijn dingen die toch niet mogen gebeuren? Hierdoor zit er vet in, tuurlijk de dampkap kan niet werken hoe het moet! Opnieuw een fout van bij jullie, iets wat blijkbaar nooit of zelden gebeurd zeggen jullie. Opnieuw ongemak ipv plezier. Ook voor mijn dampkap is dit geen goed gegeven dat deze al 2jaar en 4 maanden werkt zonder aangesloten te zijn zoals het moet…

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

12/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

J. C.

Naar: VANDEN BORRE

29/07/2021

Beste,Ik kom nog eens terug op onze discussie omtrent de dampkap. Zoals u kunnen zien heeft in het verslag van AEG werd de buis van de afzuiging simpelweg NIET vastgemaakt aan onze dampkap. Terwijl jullie techniekers deze hebben geïnstalleerd. Met als resultaat dat onze dampkap 2,5 jaar heeft gefunctioneerd met een zwevende afvoerbuis. Uiteraard werkte deze niet naar behoren en als resultaat hiervan zit onze filter nu vol vet, iets wat nooit gebeurd zou zijn moest deze wel goed aangesloten zijn. Wij zullen dus sneller een kapotte dampkap hebben of sneller kosten moeten maken om deze te reinigen. Ik verwacht dan ook een tegemoetkoming van jullie. Zeker wanneer u onze geschiedenis bij jullie bekijkt. Wij hebben nog niet anders dan miserie met jullie bedrijf gehad. De slechte aansluiting nu is voor ons wel de druppel.

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

29/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

J. C.

Naar: VANDEN BORRE

24/08/2021

Beste, wij hebben nog altijd het probleem dat de dampkap condens lekt als we deze teveel gebruiken. Dit komt door het feit dat er enorm veel ver in de motor zit waardoor deze niet meer trekt zoals ervoor. Het vet zit er omdat jullie techniekers de buis niet hadden vastgemaakt. Wat stelt u voor want ik heb u sinds dan niet meer gehoord.Ik verwacht toch iets van jullie aangezien het jullie fout is en wij al meerdere malen de dupe zijn geweest.Mvg

VANDEN BORRE

Naar: J. C.

26/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform