Terug

Defect Smart TV

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

Y. D.

Naar: MediaMarkt

16/03/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 10/03 om 19:10 kocht ik een HiSense Smarft Tv in uw winkel en betaalde ik er 898,00€ voor. Vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, Strepen over het scherm in alle kleuren van de regenboog en een ogenschijnlijke barst achter het glazen scherm, het scherm zelf en of de kast vertoond geen enkele schade. Op 11/03 ging ik naar uw winkel en op 12/03 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat wij geen bijkomende transportverzekering op het toestel genomen hebben. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat wij niet verplicht zijn om een bijkomende verzekering te nemen die diende voor het geval de tv zou vallen of om enige andere redenen schade zou oplopen. Zowel de doos als het toestel tonen aan dat de Tv niet gevallen is of door enig andere reden schade heeft opgelopen. Wij zijn dan ook ten stelligste overtuigd dat de storing/schade reeds aanwezig was voor wij deze hebben uitgepakt. Er is vanuit Media Markt geen enkel interesse getoond naar het gebrek. Niet naar het toestel gekeken of een voorstel gedaan om ernaar te kijken nog vragen gesteld naar de aard van het gebrek of een eventuele oorzaak hiervan! De spreekwoordelijke deur ging onmiddellijk dicht en op slot zeer resoluut! Zij zijn professionals basta!!! Met andere woorden zij hebben geen last van schades of gebreken aan hun producten en het is onmogelijk dat er bij hun iets buiten gaat dat onder garantie valt!!! Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Wij hebben op 13/03 trouwens ook het merk HiSense afdeling België en de dienst economie van de federale overheidsdienst aangeschreven zie kort deel van hun schrijven; Consumer Connect[info.eco@economie.fgov.be] ​ U ​ Hello Yuri, Please find a response to your question below. Response to your question #########: De verkoper moet je tot 2 jaar garantie bieden na de levering. Die garantie geldt voor een gebrek dat het product ongeschikt maakt voor normaal gebruik. Dat wordt de wettelijke garantie genoemd. Je moet de verkoper zo snel mogelijk op de hoogte stellen van het gebrek en in ieder geval binnen de 2 maanden vanaf de dag waarop je het gebrek hebt ontdekt. Je kan met de verkoper een langere termijn afspreken. Zorg er zeker voor dat je je aankoop kan aantonen met bijvoorbeeld een kassaticket of een leveringsbewijs. Je hoeft niet te bewijzen dat het gebrek al bestond bij de levering van het product. Het is aan de verkoper om aan te tonen dat het gebrek nog niet aanwezig was op het moment van de levering. Het is noodzakelijk om eerst contact op te nemen met de betrokken onderneming en daar uw vraag of probleem voor te leggen voordat u een klacht indient. Doe dat bij voorkeur via een aangetekende brief met bewijs van ontvangst. Indien u bij deze stap geen gehoor kreeg, kunt u beroep doen op de Consumentenombudsdienst. Een beroep doen op de Consumentenombudsdienst is gratis. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Bemiddeling door Testaankoop 27 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform